Wat nu ze wil geen 5e fles meer

Hoi,
Lotte wil de laatste week haar laatste fles niet meer.
Nu dacht ik misschien is ze toe aan 4 flessen en een fruithapje of zo .
Ze is nu 4 maanden. Ze krijgt af en toe wel een paar happen om te wennen.
Op de verpakking staat wel dat als je kind zwaarder is zal 6 kilo dat je een fles minder mag geven.
Wat doen jullie??
Liefs Suzie

Hoi hoi,

Ik zou in ieder geval kijken naar je dochtertje Lotte, als ze geen behoefte heeft zou ik het niet meer doen.
Ik geef Ruben zelf 's morgens wat fruit en diksap en 's middags nu wat groente en gewoon een fles wat hij wil.
Ong. zijn schema:
6.00u fles 160 cc

10.00u fruit en diksap

11.30u fles 160 cc

tussendoor diksap        

16.00u groente en fles zoveel hij lust
(vandaag ruim half potje + 100 cc fles)

22.00u fles 160 cc

Tussendoor slaapt hij veel en speelt ong. 1,5 uur in de box.

Groetjes van Mieke mv 3 boefjes (Ruben geboren 16.12.2006)

Hoi!

Anne heeft gister ook maar 4 flessen gehad. Namelijk om 8.30 uur, 12 uur,  17 uur en  22 uur. Die van 12 uur was maar een klein flesje, want ze had  ook fruit gegeten.  
Vandaag heeft ze gehad om 7 uur (ik moest werken), 12 uur, 17 uur en om  (19.30 een kleintje met diksap van 80 cc). Ze krijgt er nu nog één om 22 uur. Wel heeft ze  fruit op om half 2. Ze krijgt nu qua voeding wel minder binnen dan die 150cc per kilo lichaamsgewicht, maar ze is nog steeds vrolijk en heeft genoeg plasluiers....
Gister heeft ze in totaal  600 cc op. Vandaag zal het 695 cc zijn + 80 diksap.  Het kan best zijn dat ze morgen 900 drinkt. Het is heel wisselend.

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november en nu 5830 gram en 60 cm)  

Hoi,

Nou onze Ruben is een echte natnek hoor. Op sommige dagen krijgt hij wel 7 flessen. Overdag krijgt hij gewoon 160cc water+5 scheppen en de laatste fles 190cc water+6scheppen+wat Nutrix en 's nachts krijgt hij 190cc zonder Nutrix. Wij hebben geen voedingsschema want dat werkt bij hem gewoon nog niet. Wel zit er al iets van regelmaat in rond het avond uur want ik kom altijd zo uit dat hij om 19:00 de fles krijgt en dan naar bed gaat en dan 's avonds om 23:30 wakker wordt voor de volgende. Hoe laat hij daarna weer komt is geen pijl op te trekken want dat verschilt nog elke nacht.
Heb wel eens bij het cb gevraagt of hij niet te veel voeding krijgt maar hun zeggen gewoon dat ik moet geven waar hij om vraagt zolang er maar minimaal 3 uur tussen zit. Verder kon het geen kwaad. Ik twijfelde hier natuurlijk weer eens over maar zijn gewicht was prima. Heb gelukkig een heel goed cb als ik sommige van jullie wel eens lees.

Groetjes Diana

nina is vandaag 12 weken en ik ga vanaf vandaag over op 4 flessen waarvan dan de laatste papfles is...
ze is smorgens pas om half 9 wakker ofzo dus ik krijg er gewoon geen 5 flessen in tot savonds een uur of 10.
nu doe ik het zo: fles 200cc - 8.30
                                                 fles 200cc - 12.45
                                                fles 200cc - 17.00
                                                papfles           - 21.30

ben benieuwd hoe dit gaat lukken..

oja nog ff voor de avent gebruikers, ik het als papspeen gewoon bij speen 1 het gat wat groter gemaakt dmv een sateprikker...

groetjes marleen

Hoi meiden,
bedankt voor jullie reacties.
Ik heb uiteindleijk het CB gebeld want het werd een steeds groter drama.
Op hun advies heb ik nu het volgende schema.
7:00     210 CC Fles
11:00 210 CC Fles
13:00   Fruithapje
15:00   210 CC Fles
19:00 210 CC Pap

Gr. Suzie

Hoi!

Wat bedoelen jullie met 'papfles'. Is dat de gewone fles, verdikt met rijstebloem of Johannesbroodpitmeel? Of hebben jullie echt speciale 'pap'?? Nee toch.mmm.
Daantje krijgt nog gewoon 5 flessen om 7.30, 11.00, 15.00, 18.30 en 22.30 (verdikt). Die laatste zouden we kunnen overslaaan omdat ze dan toch slaapt, maar dat doen we nog niet. Wel drinkt daantje slechter de laatste tijd omdat ze wakkerder en meer afgeleid wordt. Ze wil lekker spelen! Maar de fles gaat uiteindelijk toch wel op.

Groetjes
Astrid

Terug
Bovenaan