Wat nu?!

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hallo allemaal,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Alles ging zo goed tot vandaag! Ik zou per 1 juni een vaste aanstelling krijgen. Dit is mij mondelings gezegd begin dit jaar. Ik werk in een winkel, en wij hebben gewoon onze vaste werkdagen en een planning. Nu heb ik mij aan de planning gehouden qua dagen voor aankomende week. Heeft mijn werkgever afgelopen maandag een nieuwe planning gemaakt voor aankomende week. Daar sta ik 2 dagen extra ingepland, dus heb meteen een appje gestuurd dat ik dan niet kan. Kreeg deze avond dus een belletje dat ik maar moest komen anders had het consequenties, en ik wil helemaal niet werken ik wil alleen maar thuis zitten, en ik ga je contract ontbinden en nog veel meer. Ik was echt in shock!! Als ik extra kan kom ik altijd. Dus vind het heel vreemd dat hij nu zo doet! Ik denk eerlijk gezegd dat hij van dat vaste contract af wilt. Ik heb nu dus een contract gehad van 7 maanden. Maar ik werk er al vanaf eind 2013 maar moest er steeds naar 2 jaar werken 6 maanden tussen uit. Dus weet niet hoe het nu zit met ww en dergelijke. Hij weet nog geeneens dat ik zwanger ben want dat wou ik juist straks eerlijke vertellen als me vaste aanstelling er zou komen.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Sorry voor dit lange bericht, hoop dat iemand advies voor me heeft.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Groetjes</p>

Wat een lastige situatie zeg!! Kan me voorstellrn dat dit je onzeker maakt omdat dit de toekomst onzeker maakt..
Heeft hij vaker zulke uitbarstingen ?
Kun je op een rustig moment met hem praten? Aangeven dat je de afgelopen 6 jaar je volop hebt ingezet voor het bedrijf, je altijd extra komt als je kan, maar dat je soms ook al andere afspraken hebt en niet extra kan werken.
Heb verder niet echt een pasklare oplossing maar zou t gesprek proberen aan te gaan..

Ik denk dat je ook moer nadenken  of je wel voor N bedrijf/baas wilt  werken als jij je al vanaf 2013 in zet voor hun en nog  geen vaste aanstelling hebt.
En ze nu zo tegen je doen.
Tegenwoordig  liggen de banen in de detailhandel  voor het oprapen ikw erk er zelf ook in.
Succes  ik had het wel geweten

Je moet dit heel zakelijk bekijken. Na twee keer een tijd. contract moet je een vast contract krijgen. Ook staat vast ergens op papier ( je moet even zoeken in regelement personeel en je cintract of gedragsregels) wanneer he moet laten weten wanneer je wel/niet kan werken. Als jullie overigens altijd hetzelfde werken mag je rechtelijk gezien volgens mij aannemen dat dit de werkwijze is tenzij anders omschreven. Dan is er nog het punt van ontslaan. Het is nog geen juni (dan loopt je contract af?) dus hij kan je nog niet ontslaan en je hebt dus nog twee maanden om het op te lossen. Tenzij je al een dossier hebt. En aks laatste: verzwijg je zwangerschap tot dit een beetje bekoeld is of: tot je een vast contract hebt. Eerder zeggen is gewoon (echt heel) dom heeft weinig met ‘eerlijk’ zijn te maken tenzij iemand er direct naar vraagt wat niet mag en danndus ook het antwoord is. 

Dankjewel voor jullie antwoorden.
Heb vanmorgen een brief gekregen via spoedpost aangetekend, dat ik niet meer hoef te komen maar dat hij wel doorbetaald tot 1juni. Vind het gewoon heel erg dat hij zo tekeer ging, terwijl ik normaal gesproken altijd kom als ik kan. Zelf met aankomende moederdag heb ik mijn nichtje die ernstig ziek is gevraagd voor oppas. Ik heb nog 2 kids die niet alleen thuis kunnen zijn en die zijn vrijdag vrij daarom kan ik niet werken. 

kies voor je zelf en je kindje. Dat is nu het belangrijkst. Als het teveel is dan is dat zo en dan moet je je rust nemen. Ik zou vertellen dat je zwanger bent misschien dat ze dan meer begrip hebben en zo niet kunnen ze je in ieder geval niet ontslaan. Mogelijk verlengen ze je contract niet maar ja, de vraag is of je voor zo iemand zou moeten willen werken. En zwanger solliciteren kan! Ik kreeg ondanks ik al bijna 20 weken was een nieuwe baan met vaste aanstelling en promotie. Niet alle werkgevers zijn nare mensen. Daarbij krijgen ze toch geld van de uwv als je door je zwangerschap minder werkt 

Terug
Bovenaan