Wat nu?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hallo dames. Ik zal mijzelf even voorstellen ik ben Robin 22 jaar oud en wil graag gaan beginnen samen met mijn vriend van 26 voor een kindje. Vorige week vrijdag heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Vanaf afgelopen maandag tot gisteren licht bloedverlies gehad absoluut niet veel en sinds vandaag niks meer… nu weet ik niet of dit menstruatie was of bloeding van het verwijderen van mijn spiraaltje … mijn vraag is eigenlijk hoe snel waren jullie zwanger na het verwijderen van spiraal? Ik denk vaak erover na of het helemaal nooit zou gaan lukken en hier word ik heeeeel erg angstig van pff… </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">groetjes Robin </p>

Toen ik in sept mn spiraal verwijderde had ik ook een korte bloeding. Volgens mij een week of 2 later m'n echte menstruatie. Je kan gewoon "beginnen" en bijhouden wanneer je bloedingen hebt.
Na het verwijderen van mn spiraal had ik een hele onregelmatige menstruatie (paar x om de 2 weken en een keer bijna een hele maand lang) dit bleek achteraf door de prikpil te komen die ik voor mn spiraal had. Uiteindelijk heeft het 6 maanden geduurd voor ik zwanger werd. Dus dat is erg mee gevallen. Misschien was het sneller geweest met normale menstruaties want die heb ik maar weinig gehad..? Laat het even op je afkomen en wacht even af wat je cyclus doet en maak het tussendoor vooral gezellig! Succes!!

Spannend!! In sept.spiraal laten verwijderen en laatst nov positieve test in handen ?super snel dus!! Inmiddels 28wkn zwanger.
Na verwijderen spiraal wel echt lang en veel bloedverlies gehad.

Ik heb in okt 2017 mijn spiraaltje laten verwijderen. In november 2017 werd ik voor het eerst weer ongesteld. We zijn in juni 2018 begonnen en in juli 2018 was ik zwanger. Spiraaltje was er dus al een tijdje uit, maar wel snel zwanger. In principe ben je direct vruchtbaar. Nu zijn we weer bezig en zitten we in ronde 5, dus uiteindelijk zegt het allemaal niets en is het afwachten. Succes!

Geen ervaring maar bloedingen zijn normaal hoor! En leg er niet teveel druk op, want juist dan zeggen ze dat het lastiger gaat!
Mijn advies zou zijn: Onveilig vrijen en gewoon genieten van elkaar. Vanzelf komt er een mooi kindje van!
Ik heb er maanden druk op gelegd en juist toen ik het 'moeten' had losgelaten ben ik zwanger geraakt. 

Hoe meer je je zorgen maakt, hoe meer je lichaam daarop gaat reageren. Dus probeer het, voor zover het kan, toch een beetje los te laten! De eerste maand is het spannendst, omdat je dan toch echt bent begonnen, maar hopelijk lukt het daarna om er iets relaxeter mee om te gaan. Hier na ruim 10 jaar pilgebruik uiteindelijk een onregelmatige en lange cyclus (variërend van 32 tot 56 dagen) en toch in ronde 3 zwanger geworden - tot 2 keer toe. Ik was 25 jaar toen we voor de eerste gingen en net 27 toen we voor de tweede gingen (en nu dus 25+6 weken zwanger van nummer 2). Jij bent zelfs nog jonger, dus zorgen maken om onvruchtbaarheid is nu echt nog helemaal niet nodig! Je bent jong, je staat vol in het leven en hebt evolutionair gezien de ideale leeftijd ;) Dus probeer vooral lekker van elkaar te genieten en wie weet komt die positieve zwangerschapstest dan toch sneller dan je denkt!

Terug
Bovenaan