wat nu

Hoi allemaal,

Even een aantal vragen, misschien dat iemand dit nader toe kan lichten:

* is het normaal dat als je 6 weken zwanger bent pijn in je onderbuik hebt. dan heb ik het over zwaar gevoel, beurs...?
* wanneer moet ik contact opnemen met de verloskundige?
* is het een probleem dat ik afbouwend stop met roken of dient dit per direct te gebeuren?
raar eigenlijk normaal ben ik van alles vrij zeker, maar nu ik zit echt met mijn handen in mijn haren.

alvast bedankt dames en succes met het zwangeren....
 
Hoi Sandra,

Vrij normaal hoor, pijn in je onderbuik. Alsof je ongi moet worden.
Je kan nu al contact opnemen bij de VK, maar meestal pas bij 8 weken. Als je ongerust bent kan je ze altijd bellen.

En Stoppen met roken is het beste, afbouwen heeft totaal geen zin. Dus als het lukt om te stoppen, vooral doen. Lukt het niet maak je dan niet te druk en probeer het later nog eens.

Groetjes Pippa

12 weken zwanger
 
Hoi Sandra,

Welkom bij de onzekere wereld die zwangerschap heet! Helemaal niet raar hoor, je onzekerheid, hoord er gewoon allemaal bij.
Ik wist bij de eerste ook heel zeker dat ik een kindje wilde, nou, ik was echt even in paniek toen de test positief was .Inmiddels wordt mijn zoontje alweer 3 jaar, en het gaat met echt wel goed af hoor, haha
Ook ben ik weer zwanger van de tweede, en jawel, ook kwamen er weer vraagtekens toen ik het net wist. Je hormonen gieren door je lijf, het zet je wereldje gewoon even op zijn kop.

Omdat alles groeit in je buik, kan je daar inderdaad pijn hebben. Bij mij leek het erg op menstruatiepijn.

Zelf ben ik rond 8 wk voor het eerste naar de HA geweest, maar als je onder controle gaat bij een VLK hoef je volgens mij pas later te komen.

En ja, je vraag over het roken kan je denk ik zelf ook wel beantwoorden. Maar ik kan goed snappen hoor dat het moeilijk is om te stoppen. Probeer het goede doel maar voor ogen te zien waarvoor je het doet.
Zelf lust ik erg graag chips ed, maar dat mag ik niet ivm hogere bloeddruk. In het begin was het soms best slikken, zeker als anderen wel eten, maar nu kost het me weinig moeite meer. Ik hield mezelf het volgende voor: stel je voor dat je niet sterk genoeg bent om te stoppen en je kindje mankeerd wat. Dan voel jij je levenslang schuldig en wie weet wat je je kindje aangedaan hebt.

Misschien dat dit jouw ook helpt, heel veel succes ermee!

groetjes Mosy
 
Hoi,

Ook ik ben 6 weken zwanger en met heel veel vragen, dus lees ik heel veel forums. Zelf heb ik ook af en toe vreselijke buikpijn vooral 's nachts met wat misselijkheid.
Ik ben meteen gestopt met roken alleen smokkel ik heel af en toe maar dat wordt steeds minder.
Ik had de huisarts opgebeld,die mij vertelde om na ongeveer 2 weken langs te komen voor mij week 8. En dan zal het verder gaan. Volgens de assistente moest ik eerst lekker aan het idee wennen dat ik zwanger ben, en dan pas naar de huisarts.
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes muts
 
Terug
Bovenaan