wat nu??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Heb sinds gisteravond tweemaal wat bloed verloren.. Tis niet veel maar een aantal druppels. Heb geprobeerd de HA te bellen maar kreeg alleen de assistente, die gaf aan dat ik me niet te druk moet maken zolang het niet meer word en geen heftige buikkrampen krijg..
Maak me toch wel behoorlijk zorgen.. Hebben jullie dit ook mee gemaakt?
Hoor graag van jullie..

Liefs een bezorgde Julia

Hoi Julia,
Wat erg voor je. Hoever ben je in je zwangerschap? En was het helderrood bloed of donkerbruin (oud bloed). Er kunnen veel verschillende redenen voor zijn.
Ik heb zelf met 6 weken zwangerschap een bloeding gehad en meteen de verloskundige gebeld. Ze hebben gezegd dat ik me idd zonder kramp (onder in je buik want als je wat verder bent dan krijg je bandenpijn en dat voelt als kramp maar dan in je zij) geen zorgen moest maken. Maar ze hebben ook meteen een echo ingepland om te kijken of de zwangerschap nog intact was... en gelukkig was dat wel zo. Sindsdien heb ik nog 2 keer een bloeding gehad (de laatste bij 15 weken) en elke keer alles goed.

er zijn meerdere redenen waarom je een bloeding kan krijgen, bijvoorbeeld:
- heel in het begin van je zwangerschap de zogenaamde innestelingsbloeding of een kleine bloeding op het moment dat je normaal gesproken ongesteld zou worden
- te harde ontlasting
- sex
- gesprongen ader in baarmoeder enz
Je moet beseffen dat je baarmoederwanden vol extra bloed zijn nu en er is van alles dat dat kan irriteren.
Sommige vrouwen hebben de hele zwangerschap door spetters en/of bloedingen, andere nooit...
wel moet je altijd ieder bloeding serieus nemen en meteen contact opnemen met je VK.

Laat je ons even weten hoe het gaat? Succes & sterkte
Gr.
Casey

Hoi.
Ik kan me voorstellen dat je dan wel schrikt, maar ik denk idd dat zolang het maar bij wat spetters blijft dat het niet zo erg is..
Ik heeb in januari (was ik 12 weken zwanger) een bloeding gehad, maar dat liep er gelijk in stromen uit en ging idd ook gepaard met flinke krampen. Dit resulteerde dus uiteindelijk in een gedeeltelijke miskraam want ik bleek zwanger van een tweeling..
Afgelopen week had ik weer wat bloedverlies maar dat gebeurde een dag nadat we seks hadden gehad, en dan is het blijkbaar vrij normaal dat je wat kan verliezen..
Hou het goed in de gaten, en krijg je kramp of wordt het bloedverlies erger ALTIJD gelijk weer bellen hoor.. Beter 10 keer teveel als 1 keer te weinig..
Succes. Gr. Anne-Marie

ik heb zelf ook wat bloedingen. zowel rood bloed als bruin. de ene keer enkel een drup de andere keer best wel wat. gelukkig gaat het tot nu toe allemaal goed. heb er geen menstruatiepijnen bij. maar ik werd er wel erg gestressed door omda ik meteen aan een mk dacht.

maar het schijnt bij meer vrouwen voor te komen. wel doorgeven aan je HA of VK.

Terug
Bovenaan