wat nu???

Ben vandaag 38 weken zwanger van mijn 1e kind.
En vandaag naar de gyn omdat beeb niet is ingedaald en de verlos zeker wilde weten of er geen sprake is van vernauwd bekken (mijn moeder is met een keizersnee bevallen hierdoor).
Nu zei de gyn dat er geen duidelijke aanwijzingen zijn voor een te smal bekken en ook geen reden voor een keizersnee maar dat ze niet willen dat ik thuis beval.
Dus emt andere woorden: geen thuisbevalling en geen keizersnee, dus wel alle andere medische handelingen (waar ik dus panisch voor ben en absoluut niet wil).
Ik vond het een erg onduidelijk en onpersoonlijk gesprek, er werd verder geen informatie gegeven en hoe langer ik erover na denk hoe meer het idee me gaat tegenstaan en hoe drukker ik me hierover maak.
Nu wil ik graag bekijken of er nog andere mogelijkheden zijn (moet morgen met mijn verlos bellen) zodat ik bovenstaande niet hoef (hier was ik ook erg bang voor, en nu gebeurt het).
Heeft iemand ook een dergeljke situatie meegemaakt en hoe hebben jullie dit aangepakt????

Hoi,

Ik had geen smal bekken maar   wilde ook absoluut thuis bevallen. Toch moest ik vanwege meconiumhoudend vruchtwater. Het is mij 100% meegevallen, eigenlijk zelfs zo goed bevallen dat ik de volgende keer per se in het ziekenhuis wil bevallen! Ik neem aan dat ze je gewoon uit voorzorg in het ziekenhuis willen hebben maar dat je bevalling gewoon natuurlijk gaat. Mocht je dan wel een smal bekken hebben dat kan er op tijd worden ingegrepen! Zonder risico's voor jou of je kindje.

Probeer je er aan over te geven. Veel succes en sterkte,
Ingeborg

Het is een beetje een reflex van veel gynaecologen om te zeggen dat het beter is om in het ziekenhuiste bevallen, ook al kunnen ze geen reden aanwijzen.
Met je eerste kind heb je ong 50% kans om in het ziekenhuis te belanden, hou dat in je achterhoofd.
Wat betreft je bekken: je merkt pas tijdens de bevalling  of je een vernauwd bekken hebt. En dan nog is dat een zeer realtief begrip. Een baby van 6 pond kan er bijv wel door, maar 1 van 9 pond niet. In de verloskunde geldt als vuistregel dat je een 'normaal' bekken hebt als je een kind vaginaal gebaard hebt van  6 pond of meer.
Overleg met je vk en kijk wat er gebeurt als de weeen op gang komen. Je hebt een goede kans dat de baby dan indaalt en dan is je probleem wrs opgelost. Als hij tijdens de bevallig niet indaalt kun je altijd nog naar het ziekenhuis.
Sterkte.  

Terug
Bovenaan