Wat nu?

Nou, slecht nieuws, weer ongi geworden terwijl er een hele goede kans was om zwanger te zijn, omdat deze maand alles met elkaar klopte. Het enige geluk is dat ik deze keer weer precies op de normale cycluslengte zit en ik weer 'gewoon heftig'ongesteld ben ipv 3 weken een beetje. Ik kan nu wel weer ergens vanuit gaan.
Maar wat moeten we nu? Een jaar bezig, had mezelf voorgenomen om nu naar de ha te gaan als het weer mis zou zijn, maar nu twijfel ik weer.
Vanaf het begin af aan heb ik getempd om mijn 'ei'te ontdekken, later ook nog ovulatietesten gedaan, natuurlijk op dit forum heel veel geleerd en bij mezelf herkent en heel belangrijk, goed geklust. Wat moeten we nog meer doen?
Ik twijfel heel erg, ergens denk ik dat ik maar eens maand niet moet testen en tempen, als ik de dagen tel, weet ik toch wel vrij zeker hoe,wat en wanneer.
Misschien maken we dan wel meer kans, ik weet het niet meer.
Aan de ene kant wil ik het dus 'laten rusten' met het idee dat dat veel beter werkt en aan de andere kant wil ik naar de ha, weten of er iets aan de hand is en er zo snel mogelijk zoveel mogelijk aan doen om zwanger te worden.
Help, ik weet het niet echt niet meer, heb echt een dip en zou graag advies krijgen.
Lin
(ik plaats dit bericht in 2 forums, want ik weet ook niet meer waar ik precies hoor, ben al wel lang bezig, maar nog niet onder behandeling)

Hoi Lin, wat een herkenbaar verhaal schrijf jij. Ik kan je geen advies geven denk ik, alleen dat je zelf voor 100% achter je beslissingen moet staan. Ik kan wel mijn ervaringen met je delen, miisschien heb je er wat aan.
Ook ik ben maanden in de weer geweest met temperaturen, ovulatietesten, maybebaby en natuurlijk klussen. Naar mijn idee altijd op de juiste momenten geklust en toch na twaalf rondes nog niet zwanger. Ronde 13 hebben we geprobeerd wat afstand te nemen, maar dat lukte niet. Ik weet toch precies wanneer ik vruchtbaar ben. Ik hoefde maar 1x te testen, gelijk een LHpiek en varens, de volgende dag temperatuurverhoging. Alles klopte, weer op het juiste moment geklust en weer niet zwanger. Ik zit inmiddels op dag 11 van ronde 14, maar we zijn wel gisteren voor het eerst naar de gynaecoloog geweest.

In de cyclus dat we eigenlijk wat afstand wilden nemen, hebben we bedacht wat we zouden doen met alle mogelijke uitslagen van de onderzoeken. Hoever willen we gaan en wat doen we als het onmogelijk blijkt te zijn om zwanger te worden. Daar zijn we nu aardig uit, wat dat betreft was het wel een 'vruchtbare' ronde. Voor die tijd wilden we alleen zwanger worden, nu hebben we ook een alternatief. Een wat meer uitgestippelde route zeg maar.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal. Of eigenlijk hoop ik dat je er niets aan hebt omdat je gewoon zwanger bent!!! Heel veel succes daarmee en hou ons op de hoogte!

Liefs, el.

Hoi Lin,

Wat ontzettend rot voor je dat je ongi weer is komen opdagen! Vooral omdat je goede hoop had!

Wij zijn nog maar kort bezig (4 maanden) maar wel al onder behandeling bij de gyn i.v.m onregelmatige en lange cycles! De gyn heeft ook meteen het zaad van mijn vriend laten ondezoeken wat perfect bevonden is jippiiee! De bloed-uitslagen zijn tot nu toe ook in orde!

Bij mij viel er een last van mijn schouders door naar de ha te gaan en vervolgens bij de gyn terecht te komen. Je kunt je verhaal doen en er word actie ondernomen. En natuurlijk is het rot en vervelend, maar je blijft dan niet alleen (met zijn 2en) dubben! Nu blijft het door je hoofd malen,,wat als dat of dat niet in orde is wat dan? De gyn doet wat onderzoeken om het 1 en ander uit te sluiten.

WIj vinden het fijn dat wij deze stap genomen hebben, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Heel veel sterkte en suc6

Liefs moi xxx

Terug
Bovenaan