wat nu!!

net bij het consultatiebureau geweest, lisa 7,5 maand weegt nu 9 kg en zit iets boven het gemiddelde.
Het cb heeft geadviseerd alleen 2 papflessen en 1x 100 cc en het fruit en groente te geven. Hoe ga ik dit doen??

nu

0730 uur fles 200 cc + 4 schepjes bambix
1130 uur fles 180 cc
1330 uur fruit
1530 uur fles 180 cc
1800 uur groente + klein toetje
1915 uur fles 200 cc + 6 schepjes bambix
 
nou valt toch mee wat ze eet..misschien de papfles lichter maken
cb weet ook niet alles hoor..de een is te dik de andere te klein etc. etc..lekker doen wat jij zelf het beste vind!!
 
dank je wel voor je reactie. Inderdaad het cb is maar een richtlijn, maar ik wil niet dat ze te dik wordt(als je daar bij babies over kan spreken)
Ik ben vandaag begonnen om de 1530 uur fles 90 cc te geven in plaats van 180 ga ik deze eerst weg laten vallen, maar ik ga het op mijn gemakje afbouwen.
 
ik zou het ook niet zo drastisch veranderen want ik luister niet meer zo goed naar het cb.
ik heb pas drie verschillende antwoorden op 1 vraag gehad en dat vind ik ook niet netjes.
ik vind dat ze nog niet eens zoveel eet.
 
he meid lekker doen waar je jezelf het prettigst bij voelt
ik zou sowieso niet zomaar een fles weglaten vallen maar dan gewoon langzaam die twe flessen naar 150 ml doen ipv 180
gewoon langzaam afbouwen hoor
dekliene meid hoeft toch niet op dieeet
 
Laat je niet gek maken hoor! Bij het CB doe je het meestal altijd fout! Maar toch vind ik wel dat ze wel heel veel krijgt. Dit is bijv. mijn schemaatje voor mijn zoontje...
7.00 180ml + 2 schepjes pap
10.15 fruithap
12.00 sneetje brood
12.45 150ml
15.30 sapje + evt. klein toetje
17.30 warm eten
19.15 180 (of soms 210) + 2 schepjes pap

Mijn zoontje is nu bijna 8,5 maand dus ietsje verschil... Maar ik denk niet dat je de flessen IETSJE moet minderen maar niet halveren. Is denk ik te drastisch. Maar toch zal je dochtertje zelf aangeven wat ze wel of niet nodig heeft. En echt te dik zal ze er niet van worden hoor!
 
Goh, het blijft toch een probleem he...het CB. Mijn zoon is met z'n 7,5 maand te LICHT.......ruim 9 kg! Hij krijgt wel effe iets minder maar gewicht is gewicht. Ik moest maar wat meer calorieen geven zoals koekje in fruithap en wat boter enzo op brood. Ook moest ik echte dikke papflessen geven. Nou daar moest hij echt nix van hebben.....VOL = VOL. Bij het CB kijken ze natuurlijk ook naar de lengte...en slaat de CURVE ietje op HOL dan is het weer paniek bij het CB. Laat ze maar kletsen...ik zeg altijd maar...JA....NEE...en AMEN! Haha. Succes!
 
Mijn zoontje is bijna 6 maanden, is 70 cm lang en weegt bijna 10 kilo. Het verschilt per CB, want bij mij werd er niets van zijn gewicht gezegd, terwijl hij ook boven de curves zit. Hij eet nu 5 flesjes van 200 cc met in elk flesje 1 eetlepel nutrix, 1 heel fruithapje, een half groentenhapje. Ik zou gewoon doen wat JIJ denkt dat het beste is. Je kindje geeft het zelf wel aan.
 
Terug
Bovenaan