wat nu?

hoihai,
gister heb ik een gesprek op mijn werk gehad... werk daar sinds 1 maart...
ik werk in een verpleeghuis.. een pg (dementerende) afdeling met gedragsproblematiek.. waar dus ook veel agressie op de afdeling voorkomt..
ik heb het er super naar mijn zin.. vind het echt leuk!!

hiervoor liep ik stage voor mijn opleiding in hetzelfde huis, alleen dan op een andere adeling waar geen gedragsproblematiek is..

nu kreeg ik in het gesprek de keuze of ik terug wil naar de afdeling waar ik stage liep... of dat ik op mijn huidige afdeling wil blijven.. deze keuze komt doordat ik zwanger ben... en je op mijn huidige afdeling wel stompen in je buik of knietjes in je buik kan verwachten..

ik heb het nu zo naar mijn zin en vind het werk heel leuk... en op mijn 'stage'afdeling heb ik alles afgesloten... daar heb ik afscheid genomen, en voor mij is dat klaar zo..

maar mijn verstand zegt: ik wil het risico niet lopen dat ik door een klap mijn kindje verlies, of dat het kindje een handicap krijgt doordat ik daar ben blijven werken...

over 2 weken heb ik weer een gesprek waarin ik moet zeggen wat ik wil..
wat zouden jullie ni mijn situatie doen..

groejtes Femster

Hoi,

Ik werk ook op een pg afdeling en heb ook te maken met cliënten die wel een agressief kunnen zijn. Bij ons op de afdeling worden cliënten die veel agressie vertonen niet geholpen door zwangere collega's. Ik zelf werk als activiteitenbegeleidster op de afdeling en hoef de cliënten niet te helpen in de verzorging. Maar ook tegen mij word wel agressie getoont, heb daarom ook al vroeg, met 6 weken verteld dat ik zwanger ben. collega's springen bij en zorgen er voor dat ik geen trap of stomp krijg. Maar helemaal uitsluiten kun je het op z'n afdeling niet. Ik heb de keuze niet om tijdelijk op een andere afdeling te gaan werken en door dat het goed wordt opgevangen door  collega's en niemand wil dat er nu wat met mij gebeurd, kan ik ook wel blijven werken op deze afdeling.
Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt als je straks met tegen zin gaat werken op een andere afdeling kun je ook niet genieten van je zwangerschap. En als je wel naar de andere afdeling gaat, is dit dan tijdelijk of kun je naar je verlof weer gaan werken op de afdeling waar je het nu zo naar je zin hebt?
Ik kan je niet zeggen welke keuze je moet maken, dit is toch een persoonlijke keuze.
succes met het maken van je keuze.

Groetjes Plat

Terug
Bovenaan