wat nu?

Dhymaris is nu 4 wk oud en ze slaapt eigenlijk al door...van 2 uur tot een uur of 6 half 7. Nu heeft ze gister bij de laatste voeding maar 45ml gedronken dus ik dacht ze komt vanacht nog wel een keer. Nee dus. Dus vanmorgen tegen kwart over 6 hoorde ik haar en ben ik haar fles gaan geven. Daar heeft ze ook maar 45 ml uit gedronken en viel toen weer in slaap. Nu is het half 9 geweest en ze slaapt nog steeds. Vind het zo gek. Normaal drinkt ze na een nacht de fles van 135ml leeg. Wat moet ik hier nu mee?

Rustig laten gaan. Als het nou een week lang zo is. Een baby geeft zelf wel aan of hij/zij meer wil drinken. Misschien is ze gister overdag meer wakker geweest dan normaal. Misschien is ze gewoon moe.

Rustig laten gaan. Als het nou een week lang zo is. Een baby geeft zelf wel aan of hij/zij meer wil drinken. Misschien is ze gister overdag meer wakker geweest dan normaal. Misschien is ze gewoon moe.

Zo lang ze goede plasluiers blijft houden, zou ik me nog niet zo erge zorgen maken. En zo lang ze in de tijd dat ze wakker is, ook alert reageert een geen suffe indruk geeft, is het ook allemaal nog prima, is mij toen verteld. Waarschijnlijk heeft ze gewoon nu minder honger en is ze erg moe, dat ze daardoor slechter drinkt. Maar als je het niet vertrouwd kun je altijd even de dokter bellen voor advies.

Liefs marielle

Bedankt voor de reacties. Ik heb haar tegen 9 uur wakker gemaakt en haar de fles gegeven. Die heeft ze gelukkig wel leeg gedronken(135ml). Maar viel erna wel weer gauw in slaap.
Ik vraag me ook af hoeveel ze moet hebben op een dag. Ze krijgt 5 flessen van 135 ml maar drinkt die lang niet allemaal leeg. Kom gemiddeld zo op 550 ml per dag, gister zelfs maar 515ml.
Ze plast wel veel en poept meestal 1 keer op een dag maar ook veel dan.

Bedankt voor de reacties. Ik heb haar tegen 9 uur wakker gemaakt en haar de fles gegeven. Die heeft ze gelukkig wel leeg gedronken(135ml). Maar viel erna wel weer gauw in slaap.
Ik vraag me ook af hoeveel ze moet hebben op een dag. Ze krijgt 5 flessen van 135 ml maar drinkt die lang niet allemaal leeg. Kom gemiddeld zo op 550 ml per dag, gister zelfs maar 515ml.

Ik weet dat de regel bij bv kindjes (en waarschijnlijk ook bij flessekindjes) ze 150 cc per kilo lichaamsgewicht drinken. Dit hanteren ze iig in het ziekenhuis. Dat houd dus in dat een kindje van 4 kilo 600 cc per dag drinkt. Dit delen door het aantal voedingen (in jouw geval 5) en dan kom je op 120 cc per fles.
Maar kinderen drinken ook weleens wat minder. Zolang ze inderdaad alert is, voldoende (minstens 4) goede natte luiers heeft en geen suffe indruk maakt gaat het goed. Als het zo blijft zou ik morgen wel even contact opnemen met de huisarts. Ons consultatiebureau heeft ook een nummer waarop je kunt bellen met dit soort vragen, dus die zou je ook even kunnen bellen.

Terug
Bovenaan