Wat nu?

Hoi meiden,

Ik wil even mijn verhaal kwijt ( klein probleempje )
Ik ben donderdag 25 weken!
Nou is het zo dat ik en mijn vriend niet zijn getrouwd en ook geen samenlevings contract hebben.
Nu zou het handig zijn als hij onze meid erkend voor de geboorte! dit omdat ze dan zijn achternaam krijgt ( wil dit zelf ook graag )
Nou is het zo dat hij dit niet wil doen omdat hij eerst een vaderschaps test wil uitvoeren voordattie het erkend en aangeeft, als ze straks is geboren.

We hebben nog nooit problemen gehad zoals vreemd gaan ofzo! dus waar dit vandaan komt ik heb geen idee.
Ik weet ook zeker dat het 100% zijn kindje is.
Ben nog nooit vreemd geweest en dat zit ook helemaal niet in mijn karakter, alle familie leden en vrienden die dit weten vinden dit heel vreemd van hem!

Ik weet gewoon niet wat ik hier mee aan moet!

Liefs Chantal
.
 
dat is inderdaad appart als hij het niet erkent kan het het kindje ook niet aangeven bij de burgerlijke stand of het dan zijn achternaam krijgt dat weet ik niet maar waarom twijfelt hij anders zou ik even op de site van jullie gemeente kijken hoe het precies werkt ik weet wel dat het erkennen van de ongeboren vrucht je ook op dat moment de achternaam bepaald en dat je vriend de kleine kan aangeven anders kan dat allemaal niet
 
Hoi, wat een apart verhaal. Waarom die onzekerheid van zijn kant af. Heb je dat al eens gevraagd. Je gaat toch geen test doen, als je elkaar vertrouwd.
Wat een belangsting voor je

Heel veel sterkte
 
Het is idd een raar verhaal van zijn kant. Bij ons in de gemeente moet je eerst samen naar de gemeente om te verklaren dat het zijn kind is en dan als het geboren is kan jouw vriend het kindje aangeven. Dit weet ik doordat mijn man zich daarin heeft verdiept voor een vriend van ons. Ik wens je heel veel sterkte en succes. Praat met hem en laat goed weten wat jij wil en denkt.

Liefs en sterkte
 
Bedankt voor de reacties!
Ik weet wel een beetje waar dit om gaat, hij is ooit bedonderd door een vrouw, en denkt waarschijnlijk dat iedere vrouw dit doet.
Hij heeft wel heel erg het idee dattie papa wordt want hij is heel trots!
Ook is het zo dat toen ik voor de eerste keer een echo kreeg ik een weekje voorruit bent gezet, dit riep wat verwarring op.
Ik was nog geen maand van de pil af dus wist niet precies hoe me menstruatie zou lopen.
Hij denkt nu dat het niet klopt!
Ik weet gewoon niet hoe ik hem wijs kan maken dat hij zeer zeker de vader is.

X
 
Als dat echt de reden is, dan zou ik toch nog eens met hem om tafel dat jij haar niet bent. Hij kan niet maar aan je blijven twijfelen omdat iemand voor jou hem dit geflikt heeft. Is voor jou ook niet echt een prettige basis voor de relatie.

sterkte er maar mee.. het zijn heftige dingen
 
In eerste instantie goed met hem praten want dit brengt jullie beiden in een stressgebied die je helemaal niet kunt gebruiken.

Ik ben zelf ook niet getrouwd en heb geen samenlevingscontract maar woon wel al 3,5 jaar met mijn vriend samen. Wij hebben samen ook het kindje aangegeven met 17 weken.

Als jullie niet samen 'de ongeboren vrucht' erkennen bij het gemeentehuis of stadsdeelkantoor heb je met het volgende te maken:
- Als je kindje wordt geboren krijgt ze automatisch jouw achternaam.
- Jij moet binnen 3 dagen na de bevalling naar de gemeente of het stadsdeelkantoor gaan om haar geboorte aan te geven.
- Je vriend wordt dan dus helemaal niet genoemd als vader en heeft helemaal totaal geen enkel recht.

Nog iets:
Binnen 3 maanden na de geboorte zou je bij de rechtbank papieren moeten gaan opmaken m.b.t. de voogdij. Al weet ik niet hoe dat gaat als hij het kindje niet wil erkennen, ik weet niet of hij hier dan wel recht op heeft.

In ieder geval heel veel succes hiermee, ik hoop dat hij toch nog tot bezinning komt en jullie het kindje gewoon voor de bevalling kunnen aangeven samen.

Liefs
 
Echt Bedankt voor de lieve reacties!!
Hierdoor ben ik weer met hem gaan praten!
Gelukkig is hij bij gekomen en wil die het als nog gaan erkennen, we gaan deze week nog naar het stadhuis.
Wat een opluchting!
( tis toch echt zijn kindje haha )
Vandaag ook bij de Vk geweest op controle en gelukkig was dat ook allemaal goed, dus eind goed al goed!

Liefs x Chantal
 
Terug
Bovenaan