wat onderneem je met een peuter en een baby van 2 weken oud?

hoi,

ik heb een peuter van 2,5 en een baby van 2 weken. Wat doen jullie overdag wat ook leuk is voor je peuter in combinatie met je baby'tje. Mijn euterdochter is gewend dat we veel ondernemen, lekker naar buiten, boodschappen doen ,speeltuin, bij kindjes spelen, maar ik ben nu ook nog erg bezig met het ritme van de jongste en wil niet continue eruit met haar. Vooral ook omdat ze niet supergoed slaapt.
Tips zijn erg welkom. Ik vind het best sneu hoor voor mijn oudste, voor haar is alles ineens anders en minder leuk. Maar ja, op de lange termijn zal ze het wel leuker vinden.....

Groetjes
petra

Hoi Petra,
Ik heb na de geboorte van Floor (6 weken)een hele stapel nieuw knutselmateriaal voor Tijmen (2,3 jaar) gekocht. Ik kan er ook niet altijd meer met hem op uit nu, al wil hij dat wel graag. Wanneer Floor 's middags slaapt gaan we lekker even met z'n tweetjes knutselen (kliederen met vingerverf, plakken, kleien enz). Hij geniet hier echt van, en vindt het dan ook prima om zich weer even alleen te vermaken wanneer ik met Floor bezig ben. En met dit mooie weer speelt hij ook lekker veel in de tuin, maar ik weet niet of dit bij jullie ook kan. Succes ermee!
Groetjes van Ruth

het is erg lekker weer dus ik zou zeggen ga lekker naar buiten en pak je baby goed in en leg haar in de wagen. kan je meteen een slaapritme aanleren.

is voor je peuter ook lekker.

Dat wilde ik ook zeggen, naar buiten is hardstikke lekker, maar wel zelf rustig aan he, als je nog maar 2 weken geleden bevallen ben...gewoon lekker naar de speeltuin in de buurt ofzo, of ergens een bakkie koffie gaan halen en dan weer terug....

groetjes yvonne mama van ilse 3jaar en naomi 4 weken

Terug
Bovenaan