wat ondernemen jullie samen met je kleintje?

Hallo,

Ik ben mamma van Isa. Ze is geboren op 6 februari dus bijna 8 maanden jong! Isa is een geweldig makkelijk en gezellig kindje. Slapen doet ze overdag liever niet, max. 3 uurtjes (uurtje 's ochtends en 's middags proberen we het weer, lukt meestal een uurtje of anderhalf). Daarbij is ze heel beweeglijk en vlot met de grove motoriek; ze kruipt het hele huis door, staat al op handen en voeten en heeft zich vandaag opgetrokken aan de lage tafel!

Maar goed, ik ben benieuwd wat jullie zoal ondernemen met je kleintjes overdag. Ik heb nl echt het idee datze het heerlijk vindt om op stap te gaan, maar elke dag een wandeling naar de Appie gaat (mij ook!) vervelen. Ik heb niet veel vriendinnen die een aantal dagen thuis zijn met de kleintjes anders konden we wat meer afspreken door de week. Babyzwemmen is bij mij (Pijnacker/ Delft) precies op de dagen dat ik wertk dus ik ga hiervoor maar eens in Rotterdam kijken?

Ben benieuwd wat jullie samen met je kleintje onderneemt?!

Groetjes,

Nathalie en Isa
 
Hallo
Buiten de dagelijkse weg naar de supermarkt ga ik ook regelmatig naar de kinderboerderij. Neem wat oud brood mee en dan komen wij onze tijd wel door. Daarnaast wonen wij in een dorp aan de maas dus met het mooie weer gingen we daar geregeld picknicken. Alle bootjes en eendjes zijn natuurlijk geweldig. We fietsen ook veel en eens in de zoveel weken gaan we naar de bibliotheek. Mijn zoontje vind boekjes erg interessant dus daar kan hij zijn hart ophalen. Maar ook zijn we graag thuis. Ik ben nogal een bezige bij dus betrek hem eigenlijk overal bij. Poets ik dan heeft hij ook een doek, ben ik aan het koken zit hij met een pan en pollepel op de grond. Vaak zit ik bij hem op de grond en speelt hij en lees ik wat of "speel" ik mee. Ook de creatieve dingen zijn leuk. Vuilniszakken op de grond en laat hem maar gaan met de vingerverf. Daarna natuurllijk lekker in bad !
(Mijn zoontje is nu bijna 1 jaar!)
Groetjes Jeanette
 
Hallo Nathalie,

Mijn zoontje is ietsjes ouder (13mnd) dan jou dochter.
's Ochtends zijn we meestal thuis omdat hij ook nog een klein uurtje in de ochtend slaapt. We spelen dan lekker op de grond, rollen met een bal, stapeltjes maken met grote kunststof-blokken (van Nijntje). Soms als de ochtend voor hem te lang duurt en het is bijvoorbeeld half 12 (wil liever rond 12 uur eten) dan lopen we een blokje rond/boodschapje of iets dergelijks.
Na het middagslaapje gaan we óf een stukje fietsen (soms in combi met een boodschapje in de stad), of bezoekje aan de kinderboerderij (ook altijd groot succes) en onze hond moet altijd aan het einde van de middag een plas&poep doen.

Dat idee van het vingerverven is ook leuk! Ik zat al wel te denken om eens te kijken naar dikke stiften/potloden o.i.d. om met Stan wat crea-bea bezig te zijn. Moet nog wel een beetje voorzichtig zijn want hij stopt nog steeds ontzettend veel dingen in zijn mond

Groetjes,
Marieke
 
Hoi,

Wat je nog meer kan doen is naar een speelplaats gaan, of babyzwemmen. Ik las ook dat er zelfs op de muziekschool cursussen zingen met je baby zijn. Mijn dochter is 6 maanden en misschien ga ik ook wel zoiets doen.
groeten
 
Hallo Nathalie,

Heb je al eens gedacht om in Zoetermeer te kijken voor babyzwemmen. Ik woon ook in Pijnacker en ik zwem elke vrijdag met mijn zoontje in zwembad de Veur in Zoetermeer. Dit is erg leuk en maar ongeveer 10 minuten met de auto.

groetjes,
Willemijn
 
Terug
Bovenaan