Wat onzeker.. Gaat het de goede kant op?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Hoi,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Gisteren door het dolle heen omdat ik een lichtpositieve test in handen had. Sinds dan hebben de onzekerheden het overgenomen en twijfel ik wat of het wel de goede kant op gaat.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Ik weet niet 100% wanneer mijn NOD is, omdat mijn cyclus toch wel licht onregelmatig is, maar 2 weekenden geleden had ik een positieve ovulatietest van CB! </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Heb gisterenavond ook nog een CB digital gedaan en die gaf ook zwanger aan (1-2 weken), maar heb ook al gelezen dat het daarna ook weer negatief kan zijn. Ondertussen toch al wat getest (ik weet het té veel, maar de onzekerheid overviel me) en ik weet niet of het streepje nu donkerder of lichter wordt, ik vertrouw even mijn eigen ogen niet. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif;">Wat denken jullie? <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />Zou ik al een afspraak maken bij de huisarts voor een bloedtest of nog wachten? <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />Het zou ons eerste kindje zijn, dus ik ben echt een groentje en hoop dat alles goed gaat :) : </p><p>https://ibb.co/5K9pkks</p>

Op 3 dagen zul je weinig verschil zien in het streepje hoor! Je bent jezelf echt gek aan het maken ? wacht even rustig af tot na het weekend, als je zegt dat je 2 weekenden terug een positieve ovulatietest had. Na dit weekend zou je dan zeker op je NOD zijn, en met een paar dagen wachten heb je ook meer kans op een duidelijkere test =) een bloedtest bij de huisarts hoeft niet, alleen als je twijfelt of je zwanger bent. In principe kun je rechtstreeks een afspraak maken bij een verloskundige! Ik zou daarmee in ieder geval ook even tot na het weekend wachten.

Bij mij duurde het ongeveer anderhalve week om van een licht twijfelstreepje naar een teststreep te gaan die even duidelijk was als de controlelijn. ;) Bij sommigen gaat het sneller, bij anderen wat langzamer, maar dat maakt het een niet per se beter dan het andere.
Ik zou me gewoon aanmelden bij de verloskundige, want zwanger ben je met zulke testen. ;)

Ik vind het allemaal zoooo spannend en dan krijg ik automatisch stress dat het allemaal mis kan gaan ? is heel normaal denk ik, maar ben er toch wel wat onrustig door. 

Relax!
Krampen is heel normaal in de eerste weken. Er gebeurt vanalles in je lijf. Soms voelt het net als menstruatiekramp.
De teststreep is bij mij nooit net zo donker geworden als de controlestreep en toch heb ik al 3 mooie echo’s gehad.
Ik had zelfs redelijk veel bloedverlies tussen week 5 en 7. Het zegt allemaal niets.
Gefeliciteerd!

Wat spannend, al voorzichtig gefeliciteerd!
Bij mijn 1e zwangerschap had ik op mijn nod al direct een overduidelijke teststreep.
Bij mijn 2e zwangerschap erg vaag en gaf CB niet zwanger aan. Paar dagen later was er wel een duidelijke teststreep en CB 2-3 weken. Tijdje later testte ik weer met CB (omdat ik die nog had liggen en ik eerder een miskraam had gehad) en toen zei die weer 1-2weken. Was dus bang voor een nieuwe mk, maar dat waren uiteindelijk zorgen voor niets, want onze man is inmiddels 11mnd.
Teveel testen is niet goed voor je gemoedsrust en maakt je vaak onnodig onzeker. Echter begrijp ik de testdrang ook want je wil natuurlijk dat het een mooi oplopende lijn is. Als je nog eens wil testen, zou ik zeggen wacht 2 dagen, dan zal de teststreep veel duidelijker moeten zijn. 

Terug
Bovenaan