Wat op brood....

Hallo,

Mijn zoontje is nu 7 maand en ik wou eigenlijk beginnen met hem tussen de middag een broodje te geven. Maar nu is mijn vraag.....wat mag ik er eigenlijk allemaal op doen?

Groetjes mama van Jesper

hallo,

Wij zijn begonnen met een beetje boter op brood met 7 mnd.   Een paar weken later deed ik er soms wat appelstroop op, of smeerkaas, jam, fruitprutje.
Leverworst doe ik  niet meer, nu ik weet hoe het gemaakt wordt.  Variatie genoeg lijkt mij        .          

smeerkaas is hier ook favoriet. alle smeersels zijn handig, maar ik doe er wel weinig op omdat het anders zo'n kliederboel wordt.
verder heb ik bij collegamoeders wel gezien dat er al vrij vroeg begonnen kan worden met gewone kaas en worst, de plakjes-variant dus. maar die van mij pikte dat niet. hij leerde pas kaas eten met anderhalf en worst moet ie nog steeds niet.

greet

Hallo,

De brochure van het CB geeft als voorbeelden:
1 sneetje bruin brood met bijvoorbeeld kaas, smeerkaas (ook favo), leverpastei, ongekruide kwark, fricandeau, kipfilet, pindakaas, fruit, tomaat, met mate zoet beleg.

Naast de favo smeerkaas geven wij soms appelstroop maar een schepje fruithap doet het zeker zo goed.

Succes en veel kliederplezier.

Hoi;
Het cb gaf mij als advies: alles wat plakt (behalve chocoladepasta), dit kan niet van je brood vallen. Jasmijn (10-06-2006) krijgt sinds een paar dagen een half broodje met smeerkaas (zonder boter). Met zoet beleg wil ik zo lang mogelijk wachten...

Groetjes Finduilas

Terug
Bovenaan