Wat praktische vragen

Hoi,
Mijn zoontje is nu een paar weken oud en er zijn wat dingetjes waar ik tegen aanloop. Ben benieuwd hoe anderen dat doen!
- Hoe neem je je maxi cosi mee de supermarkt in? Zet je 'm op de wandelwagen of er in? Beide heb ik gezien maar er op vind ik zelf heel eng en wiebelig. Als je 'm er in zet hou je weinig ruime over voor boodschappen....
- Vanaf wanneer zet je je kind in een wipstoeltje? Ik heb keurig alles aangeschaft maar heb eigenlijk geen idee wanneer je het gebruikt.

Hoor het graag en vraag me ook af of anderen ook dit soort vragen hebben!

Hoi.
Bij ons in de supermarkt hebben ze winkelwagentjes met zo'n ding erop zeg maar.. Maar die zien er wel erg hard uit dus ik zou mijn kindje er nooit inleggen hoor...
Wij doen 1x in de week grote boodschappen en dat doet mijn man met onze oudste, en dan ben ik thuis met de jongste. Als ik door de weeks wel eens boodschappen doe doe ik dan met de kinderwagen dus heb ik dat probleem niet.. Maar ik zou denk ik de maxi cosi er gewoon in zetten, dan maar wat minder plek voor de boodschappen maar dan staat ie wel stevig.
In de wipstoel kunnen ze van jongs af aan al in hoor. Daar zit een ligstand op dus dat is geen probleem. Al zou ik hem/haar er niet een hele dag in laten liggen maar dat is persoonlijk...
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (12-7-07)

Hoi,

van maxi-cosis heb ik geen verstand, want ik doe de boodschappen altijd lopend of met de fiets.

De wipstoel daar kunnen ze vrijwel direct al plat in. Maar blijf er wel bij. Van de week had Stijn zich afgezet tegen de band tussen zijn benen en lag helemaal bovenaan. Gelukkig zat pappa ernaast en heeft hem meteen terug gelegd, want anders was hij gevallen.

Groetjes van Marloes

hoi

ik doe het altijd zo: maxicosie in de boodschappenkar en een boodschappenkrat op het rekje waar je het bierkratje op kan zetten. Dan neem ik ook altijd nog 2 tassen mee. Dan doe ik eerst een rondje 'houdbare' boodschappen, reken af en zet alles in de auto en ga dan nog een rondje voor de verse producten zoals melk en vlees. duurt ff iets langer en je staat 2x bij de kassa maar ik vind het handiger dan om het in het weekend te doen als m'n man kan oppassen. Dan ben ik liever gezellig thuis

ik zet de maxicosi op het onderstel van de kinderwagen en neem een mandje mee. De zware boodschappen doe ik dan onderin de kinderwagen en haal ik er bij de kassa weer uit. Wat het wipstoeltje betreft, ik heb altijd begrepen dat je daar beter even mee kunt wachten tot een week of 6. Dan zijn de nek en rugspieren wat beter sterker. Sowieso is het beter je kind niet teveel in dit stoeltje te hebben, ze moeten zich vrij kunnen bewegen om te leren om te rollen e.d. In de box of op een kleed  op de grond is dan beter. Ik gebruik het wipstoeltje vooral voor het geven van de fruithapjes en als mijn kind perse bij me wil zijn bijv. bij het koken. Dan kan ik hem met stoeltje bij me in de keuken zetten.

Ik doe altijd boodschappen bij de buurtsuper met de kinderwagen. Die heeft een grote mand onderin. Ik ga dan dus een aantal keer per week, vind Lotte leuk. Lekker wandelen en frisse lucht.

Het wipstoeltje gebruik ik ook alleen voor even. Als ik  de was moet ophangen, of even snel wil douchen, dat soort momenten.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan