Wat regelen na de geboorte?

Mijn man vroeg mij laatst om een lijst te maken wat hij moet regelen en welke papieren hij moet hebben na de geboorte van onze kleine...alleen ik heb dus geen flauw idee..kan iemand mij op weg helpen?
 
Hoi Peggy,

Trouwboekje, paspoort, verzekeringsbewijs voor ziektekosten voor in ziekenhuis klaar hebben liggen voor het geval dat..., verzekeringen in orde maken (gewoon ff bellen met je verzekeringsagent)je kunt dan denken aan je aansprakelijkheidsverzekering maar ook heel lullig een overlijdingsverzekering. volgens mij is dit het wel zo'n beetje!
Als anderen nog aanvullingen hebben ben ik ook wel benieuwd ja!

groetjes Karin
 
Nou vooruit;

De geboorte van een kind dient binnen drie dagen na de geboorte te worden doorgegeven, bij de gemeente waar de geboorte heeft plaatsgevonden. In speciale gevallen, zoals bij algemeen erkende feestdagen, kan de aangifte iets later worden gedaan. Als u gehuwd bent, is het makkelijk wanneer u het trouwboekje meebrengt, alsmede een geldig legitimatiebewijs . Wanneer u niet bent getrouwd, maar wel het nog ongeboren kind heeft erkend, brengt u dan de gewaarmerkte copie van de erkenningsakte en een geldig legitimatiebewijs mee.
De vader, moeder of iemand die aanwezig was bij de geboorte, kan aangifte doen.

Synoniemen: aangifte van geboorte, melden, melding van geboren kind
Productgroep: geboorte en erkenning
Levering: Klaar terwijl u wacht
Meenemen: legitimatiebewijs, trouwboekje of erkenningsakte
Wetgeving: Burgerlijk Wetboek

Groetjes,
I.
 
Terug
Bovenaan