Wat smeren op droge schrale huid?

<p>Hi,</p><p>Mijn dochtertje van 3 maanden oud heeft erg veel last van droge schrale plekken op haar huid. Ik probeer het gebruik van een badje al in te perken, maar dit heeft nog geen effect. Ik heb al meerdere producten geprobeerd, zoals Zwitsal, weleda, bepanthen, rituals mini en gebruik momenteel druivenpitolie wat dus ook parfumvrij is. Helaas helpt dit allemaal niet. Het consultatiebureau heeft mij aangeraden om cetamacrogol te kopen, maar hier zit ook alcohol in wat de huid volgens mij nog verder uitdroogt.</p><p>Hebben jullie nog tips wat ik kan proberen?</p>

Mijn huisarts heeft het advies gegeven om alleen vaseline te gebruiken .Bij de apotheek kun je ook vaseline creme kopen als je vaseline zelf te vettig vind

Ik heb voor mijn zoontje cetomacrogol en vaseline-cetomacrogol gebruikt, maar hielp net even te weinig voor hem. Voor in bad gebruik ik balneum extra vettend. Heel duur, maar wel goed. Mijn dochtertje heeft een iets makkelijkere huid, maar ook zij gaat in de balneum. Soms smeer ik haar ook gewoon in met de badolie van balneum, als crème zeg maar. Wordt ze heerlijk zacht van. Als we naar buiten gaan krijgt ze ook altijd een flinke laag vaseline op haar wangen, of ze nu schraal zijn of niet. Wat ik zelf nooit geprobeerd heb, maar goede verhalen over hoor is een zemelen badje. 

Terug
Bovenaan