wat staat me te wachten?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik weet niet of ik hier nu al thuis hoor, maar ben door de dokter doorverwezen naar de gyn voor onderzoek, vanwege mijn lange cyclus (meer dan 50 dagen) en omdat we nu een jaar bezig zijn met proberen zwanger te raken. Weet misschien iemand wat ik van zo'n eerste onderzoek kan verwachten. Het duurt nog wel even nl 15 augustus pas.

Bedankt voor jullie reacties

gr. judith

Hoi Judith,

Ik ben net gisteren geweest, onregelmatige en hele lange  cyclus, jaar bezig, hetzelfde verhaal dus! De gyneacoloog gaat vragen wanneer je voor het eerst ongesteld was, of je cyclus vroeger anders (wel regelmatig) was, of je verder nog klachten hebt.

Ik moest vervolgens bloed laten prikken, om te kijken of de hormonen kloppen. Ze willen bijvoorbeeld uitsluiten dat je vervroegd in de overgang bent of iets hebt aan je schildklier.

Over een dikke week mag ik terug voor de uitslag en gaat hij ook een echo maken, om te kijken of het er in mijn buik allemaal goed uitziet. Ik heb eerder een inwendige echo gehad, na een miskraam. Weet niet of ik dat weer ga krijgen, maar dan brengt de dokter een staaf in in je vagina, waarmee hij heen en weer beweegt. Zo kan hij alles goed zien.

Als je je niet prettig voelt bij de gyneacoloog, zoek een andere! Ik had eerst een vervelende, die slecht uitlegde en eigenlijk gewoon een botte hork was, maar nu ik ben verhuisd heb ik een veel fijnere, die goed luistert, en dat is wel belangrijk want het is niet je grote teen waar het over gaat! En je zou vragen kunnen opschrijven, dan vergeet je ze niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs,
Zeeuws Meisje

PS het zwanger worden forum is ook  OK hoor, op dit stuk zitten vooral mensen die al veel verder zijn dan wij... Ik doe zelf ook een beetje van allebei, omdat ik er tussenin zit!

Hoi Zeeuws meisje,

Dank voor je reactie, nu weet ik in ieder geval een beetje waar ik aan toe ben. Het duurt nog wel een maand voor dat ik naar de gyn mag, maar dan kan ik me vast een beetje voorbereiden. Wel spannend lijkt me dat wachten op de uitslag, hoop voor je dat het allemaal ok is.  Houd je me op de hoogte.

Liefs Judith

Hoi Judith,

Bij ons zijn alle onderzoeken net afgerond. Ik vond het best een zware periode. De onderzoekjes op zich vond ik geen probleem: bloedprikken, echo, HSG, temp bijhouden. Het zwaarste vond ik de onzekerheid en steeds weer wachten op een resultaat. Vanochtend hebben we de laatste uitslagen gehad en we weten nu definitief dat het zaad van mijn partner echt slecht is en alleen IVF-ICSI kan. maar we weten het nu wel en dat geeft ook wel wat rust. Klinkt misschien gek maar eigenlijk ben ik ook wel blij dat ze een duidelijke reden hebben gevonden waarom we na bijna anderhalf jaar nog steeds niet zwanger zijn. Dat liever dan dat ze niks hadden gevonden, want dan is de kans groot dat ze je zo weer een jaar naar huis sturen en dat trokken we echt allebei niet meer (nog een jaar zo verder).

Sorry het is misschien een beetje zwaar op de hand stukje geworden, laat je er niet door ontmoedigen hoor, samen komen jullie er wel doorheen. Heel veel succes

liefs Kaatje

Hoi Judith,
Ik ben 4 juli voor het eerst naar de gyn geweest en krijg volgende maand follikelonderzoek. De 10e dag van je cyclus een echo enz tot je eisprong, dan verplicht gemeenschap en dan kijken ze verder of het in je baarmoeder zit. Levert dit niks op dan pas krijg ik bloedonderzoek en worden de zwemmers nagekeken en al die andere stappen heeft ze ook uitgelegd. Mijn man heeft de bof gehad toen hij erg jong was en dat blijkt niet goed te zijn. De gyn vroeg ook of er familiaire dingen waren ook bij man, heb ook een uitstrijkje gehad waar ik volgende week uitslag van krijg. Succes bij de 1e keer

quote: kaatje5 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-07-2006 13:35:36'));

Hoi Judith,

Bij ons zijn alle onderzoeken net afgerond. Ik vond het best een zware periode. De onderzoekjes op zich vond ik geen probleem: bloedprikken, echo, HSG, temp bijhouden. Het zwaarste vond ik de onzekerheid en steeds weer wachten op een resultaat. Vanochtend hebben we de laatste uitslagen gehad en we weten nu definitief dat het zaad van mijn partner echt slecht is en alleen IVF-ICSI kan. maar we weten het nu wel en dat geeft ook wel wat rust. Klinkt misschien gek maar eigenlijk ben ik ook wel blij dat ze een duidelijke reden hebben gevonden waarom we na bijna anderhalf jaar nog steeds niet zwanger zijn. Dat liever dan dat ze niks hadden gevonden, want dan is de kans groot dat ze je zo weer een jaar naar huis sturen en dat trokken we echt allebei niet meer (nog een jaar zo verder).

Sorry het is misschien een beetje zwaar op de hand stukje geworden, laat je er niet door ontmoedigen hoor, samen komen jullie er wel doorheen. Heel veel succes

liefs Kaatje

Hoi Kaatje,

Kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je op n bepaald manier toch blij bent dat ze iets hebben kunnen vinden, dan weet je tenminste wat  er aan de hand is. Ook al is het niet makkelijk. Hoop dat ze misschien bij ons ook iets kunnen vinden wat niet helemaal in orde is. Dan weet je tenminste wat het is. Al ben ik nu al bijna 60 dagen niet ongesteld geweest, dus misschien is het iets hormonaals. Heb al getest maar ook niet zwanger :(   Wens je heel veel sterkte met de behandelingen en hoop voor je dat het snel raak is.

Liefs Judith

quote: Deez reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-07-2006 16:46:42'));

Hoi Judith,
Ik ben 4 juli voor het eerst naar de gyn geweest en krijg volgende maand follikelonderzoek. De 10e dag van je cyclus een echo enz tot je eisprong, dan verplicht gemeenschap en dan kijken ze verder of het in je baarmoeder zit. Levert dit niks op dan pas krijg ik bloedonderzoek en worden de zwemmers nagekeken en al die andere stappen heeft ze ook uitgelegd. Mijn man heeft de bof gehad toen hij erg jong was en dat blijkt niet goed te zijn. De gyn vroeg ook of er familiaire dingen waren ook bij man, heb ook een uitstrijkje gehad waar ik volgende week uitslag van krijg. Succes bij de 1e keer

Hoi Deez,

Bedankt voor je reactie. Spannend dat wachten op de uitslag lijkt me. Hoop voor je dat alles in orde is. Z'on uitstrijkje lijkt me vervelend, heb dat nog nooit gehad. Hoe lang duurt zo'n 1e onderzoek eigenlijk?
Sterkte met de uitslag.

Liefs Judith

Terug
Bovenaan