Wat stimuleert meer???

Hallo

Ik ben nu mijn borstvoeding aan het afbouwen

Nou heb ik een vraagje. Zoals ik al eerder had vermeld zijn mijn borsten erg vol en gespannen nu ik een voeding oversla.
Ik kolf de voeding bij ieder andere beurt af en geef dus de fles met afgekolfde melk.
Behalve de vierde voeding die kolf ik dus niet en krijg hij kv.

Wat stimuleert de melk productie meer. Kolven (leeg kolven 250cc)  of een beetje kolven en dan aan de borst drinken. Ik moet voordat hij aan de borst gaat best veel afkolven anders spuit het naar binnen.

Groetjes Annegien, julia (1-1-2005) en laurens (6-3-2007)

je kunt het beste zo min mogelijk kolven. Als je dat voor elke voeding blijft doen, dan denken je borsten dat ze steeds meer moeten produceren. Datzelfde geld voor leegkolven. Je kindje zoveel laten drinken als nodig is werkt beter, zeker als je juist wilt afbouwen.

groetjes,
Sabine

Ik wil natuurlijk dat de productie minder wordt

Maar wat is dan het verschil met kolven en uit de borst laten drinken

Waarom wordt bij het kolven de productie meer

ik denk dat als je je borsten (bijna) leegkolfd, dat daardroo de productie minder wordt. omdat je lichaam merkt dat er minder melk gevraagd wordt.
met kolven krijg je altijd minder melk dan als de kleine zou drinken aan je borst.
Als je je borsten niet helemaal leegkolfd maar genoeg om de grootste spanning ervan af te halen en dat je niet na een uur al weer volle borsten hebt, lijkt mij de beste manier.

succes ermee

Ik kolf per borst 2 keer. 's morgens 6.00 links   10.00 uur rechts   14.00 geen   18.00 links
22.00 uur rechts ik kolf ze zo goed als leeg (wat dat met kolven kan, niet drinken dus.)

annegien

om de melkproductie te laten stoppen moet je je borsten juist niet leeg kolven! dan blijft de productie op gang. als je helemaal wilt stoppen, moet je eigenlijk steeds minder kolven!

Terug
Bovenaan