wat stom avent speen

hey meiden
ben gister begonnen met rijstebloem (wesley bijna 4 maanden)
en sliep super van gisteravond half 11 tot vanmorgen 8 uur
maar nu zit ik met mijn tijden hahahahahaha
krijgt ie vandaag dus maar 4 flessen ja geeft niet weegt bijna 8 kilo
hij zal het alleen wel erg vinden ,hij is erg gek op zijn 1080  cc dus ja hij zit er wel overheen
maar goed mag ie nou 4 flessen???
als ik hem nou gewoon 4 flessen van 210 water + schepjes =240 cc
kom ik op ongeveer 960 cc

anders geef ik hem 4 flessen van 180 water + schepjes =210 cc
en een fles van 210 =240 cc

snappen jullie het nog???

maar goed ook nog de vraag over speen van avent ??
gaf gisteravond voor het eerst rijstebloem en speen 4 van avent kreeg ie er nix uit en de 1-2-3 speen standje 1 ging veel te hard?????
gaf 2 schepjes erin maar omdat ie zo hard ging heb ik er nog maar een schepje rijstebloem in gedaan

gr marijke

Hoi Marijke,
4 mnd is wel erg jong voor 4 flessen, maar goed als hij het prima vindt (dus geen honger heeft en niet afvalt) dan lijkt het me geen probleem.  Ik ben toen idd overgegaan naar 210cc water en 7 schepjes voeding. Als hij dat allemaal opdrinkt krijgt hij wel voldoende binnen.

Die avent speen, tja..ik had idd hetzelfde probleem,  stand 1 ging net zo hard als stand 3.  Ik ben voor de pap toen overgegaan op de sterilisator fles van Difrax (ook brede hals). De 1-2-3 speen die daar bij zit werkt wel! Of je kan natuurlijk een andere speen van avent nemen en daar zelf een opening in maken.

Heel veel succes ermee!

gr.Eveline

Hoi Hoi

Onze fabian zat met 3,5 maand al op 4 flessen van 240 op advies van buro.
Hij groeit dan ook echt  als kool, hij woog toen 6840. Moet dinsdag weer naar het buro, ben dan wel benieuwd wat hij weegt.
Ook krijgt hij 's morgens al zijn fruithapje en dat vindt hij heerlijk.
Ik gebruik geen rijstebloem in de laatste fles, want hij slaapt van 20.30 uur tot 's morgens 7 uur, en dan om 8 uur krijgt hij zijn eerste flesje weer
Tijdens van voeden zijn 8u- 12u - 16u - 20u. en rond 10 uur krijgt hij fruithapje.

Groetjes Carol

2 schepjes rijstebloem maakt de voeding idd niet dikker. Pas vanaf 3 of 4 schepjes wordt hij dikker en zal het beter gaan met de 3-standenspeen.
De nummer 4 speen van avent zeg alleen iets over het aantal gaatjes en niet over de grootte van de gaatjes.
Sil

Terug
Bovenaan