Wat stop je in het mandje op de commode?

Gekke vraag misschien maar voor de moeders die voor het eerst moeder worden...

Luiers, Zwitsal (wat voor soort dan?), en???

En in het mandje op het plankje erboven?
Een kammetje, borsteltje, koortsmeter, en???

En wat heb je nog meer nodig op of rond de commode?
 
Het handigste is dat je een stapeltje hydrofielluiers binnen handbereik hebt liggen... Gewone luiers en natuurlijk je luier doekjes. Deze heb ik allen in de bovenste la van de commode even als een mandje met sokjes en een paar rompers, want het zal je vast een keer gebeuren dat de kleine er overheen plast of poept of misschien ben je in het begin nog wat onhandig met schoonmaken (dat is hier het geval met vriendlief) en die wil nog wel es smeren... Dan is het handig dat je niet eerst naar de kast hoeft lopen maar je benodigdheden binnen handbereik hebt.

Zelf heb ik een tissuebox op de commode staan, extra handig voor een vies neusje van de kleine maar ook als je zelf ff gauw iets nodig bent. Ik heb zelf de kammetjes nagelschaartje enz in de la staan, zodat ik er wel bij kan zonder weg te hoeven bij de commode, maar zo staat het me niet in de weg.

Op het commode blad staat bij mij dus alleen de tissuebox en de luierdoekjes en het aankleedkussen. Zo kan er (op den duur) ook niet zoveel afgemaaid worden door de kleine. Verder heb ik 2 kleine mandjes op de plank staan 1 voor het wassen / badderen de andere met de diverse cremetjes. en een knuffeltje voor als de kleine onrustig word (en natuurlijk ter decoratie)

Het is natuurlijk voor ieder een eigen keuze hoe uitgebreid je het wil hebben maar dit is mijn inhoud van de mandjes:
Ik heb Haarlotion (ohh dat ruikt zo lekker) waslotion bodylotion 2in1shampoo zachte creme Eigenlijk alles van zwitsal maar andere merken zijn natuurlijk ook prima. Hier is de Sudocreme en vaseline onmisbaar... Maar geloof dat je dr dan wel aardig bent.

Succes!!!
 
Butterfly86;

Wat heerlijk al die adviezen en je doet het zo uitgebreid! Dankjewel daarvoor. Ik schrijf alles over en ga binnenkort de spulletjes kopen.

Nogmaals dank! x

Iedereen die ook nog wil reageren, graag!
 
Bij mij staat op het plankje boven de commode:
- luierdoekjes
- wattenstaafjes
- haarlotion
- creme voor droge huid
- thermometer
- nagelschaartje
- bepanthen (onze kids zijn allergisch voor sudocreme)
- shampoo
- wasgel (in ieder geval iets voor in bad)

In de commode:
- hydrofielluiers
- luiers
- reserve luierdoekjes
- snoetepoetsers
- tissues
- rompers

Op het blad van de commode ligt alleen het aankleedkussen met een anti-slipmatje eronder voor het schuiven. Er ligt ook altijd een hydrofielluiers o.i.d. op het aankleedkussenhoes. Bij ongelukjes hoef je niet meteen heel je hoes er af te halen, maar gewoon een nieuwe doek op leggen.

Bij mij liggen nu ook alle kleertjes in de commode omdat we tijdelijk in een andere woning wonen zolang ons nieuwe huis nog niet klaar is.
 
Ik heb ook nog Zwitsal Goedemorgen washandjes in de bovenste la liggen, handig bij lekkage van de luier om je kindje even snel weer op te frissen. Verder is het leuk om een muziekdoosje op de commodeplank te hebben of aan 1 vn de haakjes te hangen.
Wij hebben idd ook een antislipmatje onder het aankleedkussen. Heel handig, zeker als ze niet meer zo stil liggen...
O ja, het is slim om goed op te letten hoe hoog je de plank boven de commode hangt. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat hun kindjes hun hoofd hebben gestoten toen ze eenmaal gingen staan.
 
Ik kom even meekletsen!
Wij hadden destijds op de commode:
Muziekdoosje
Knuffeltje
Lotiondoekjes
Aankleedkussen

In de commode:
Luiers
Hydrofielluiers
Rompertjes
Pyjama
Slaapzak (toen hij iets groter was)
Tisues

Op het plankje:
De zwitsal producten
Medicijnen
Vitamine druppeltjes met een zacht lepeltje
Sudocreme
Thermometer
Nagelknippertje

Wat wij ook hadden en zeker een aanrader is als ze iets ouder zijn is een plastic spiegeltje onder het plankje hangen zodat ze zich zelf kunnen zien.
Mijn zoontje vond dat erg leuk!

Succes

Groetjes Redaro (december mama)
 
Terug
Bovenaan