Wat sturen aan ouders van doodgeboren bab?

Lieve mensen, vanmorgen heb ik een vreselijk bericht gehoord dat mijn collega en haar man hun dochter hebben verloren (ze was al uitgeteld!). Wat kan ik sturen (behalve een lieve brief) wat gepast is, want bloemen vind ik zo onpersoonlijk. Heeft iemand tips voor mij? Alvast bedankt! Groetjes Naatsha

allereerst gecondoleerd met die vreselijke nieuws,
ik persoonlijk zou naar haar toegaan en dan de brief geven en een lekkere warme knuffel...
mijn broer heeft een andere vader, en hij en zijn nieuwe vrouw kregen een tweeling, toen ze geboren moesten worden was er 1 overleden dus ken het verhaal een beetje.
en persoonlijke steun is het beste.

Succes!!

liefs

Wij hebben vorig jaar juli onze zoon aan het eind van de zwangerschap verloren. We hebben erg veel gehad aan alle lieve kaartjes, telefoontjes bezoekjes e.d. Vooral de persoonlijke berichtjes en kaartjes vond ik erg fijn. Bezoek kon ik in het begin nog niet altijd aan.
Iedereen kan een standaard kaartje kopen en zijn naam erop zetten. Net die woorden extra gaven mij het gevoel dat ze met je meeleven en aan je denken. Als het uit je hart komt is het altijd goed.
Sterkte.
groetjes Roos

Wij hebben vorig jaar juli onze zoon aan het eind van de zwangerschap verloren. We hebben erg veel gehad aan alle lieve kaartjes, telefoontjes bezoekjes e.d. Vooral de persoonlijke berichtjes en kaartjes vond ik erg fijn. Bezoek kon ik in het begin nog niet altijd aan.
Iedereen kan een standaard kaartje kopen en zijn naam erop zetten. Net die woorden extra gaven mij het gevoel dat ze met je meeleven en aan je denken. Als het uit je hart komt is het altijd goed.
Sterkte.
groetjes Roos

Wij zijn ook een dochter verloren en wij wouden de eerste tijd absoluut geen bezoek....het elke keer opnieuw vertellen was ik nog helemaal niet aan toe.
Wij hebben veel gehad aan brieven en kaarten met persoonlijke berichten...ook telefoontjes van mensen die soms alleen zeiden "ik weet niet wat ik zeggen moet" deden ons goed, ze lieten toch iets van hun horen.

Wat ik absoluut niet lezen kon was "sterkte de komende tijd" want wij zijn bijna 3 en half jaar verder en ondanks nog een pracht van een dochter die in mei 2 wordt en dat ik nu 25 weken zwanger ben van een gezonde zoon is die "komende" tijd nog steeds niet voorbij...het is ons leven geworden, wij hebben een manier moeten vinden om dit te dragen voor de rest van ons leven en er gaat geen dag voorbij dat ik hieraan denk...

Liefs randy

Meiden, wat hebben jullie iets verschrikkelijks meegemaakt. Je draagt altijd een groot verdriet met je mee waarvan een buitenstaander niets kan zien. Als je je man verliest bent je weduwe, als je je vrouw verliest weduwnaar maar als je een kind verliest (hoe jong ook) daar zijn geen woorden voor.

Ik hoop dat jullie steeds weer kracht en wijsheid krijgen van God om jullie verlies te dragen!

Hallo,

Mijn nichtje heeft dit 3 maanden terug ook meegemaakt. Met 32 weken zwangerschap zijn hun hun dochter verloren. Wij hebben een hele mooie kaart gestuurt met een zelf gemaakte kaars erbij. Op de kaars staat haar naam en 2 beertjes, omdat het eigenlijk een 2ling was.

Heel veel sterkte.

Miriam

Terug
Bovenaan