Wat te doen aan diarree?

Ons kleine mannetje van 13 maanden is al een tijd goed verkouden. Zijn neusje verstopt, stevig hoesten en ook al ruim een week dunne poep. Hij eet minder, maar drinkt gelukkig nog wel veel.
Ik ben blij, dat hij  er zelf weinig last van lijkt te hebben: hij is gelukkig nog steeds zijn eigen energieke en vrolijke zelf.
Morgen gaan we toch maar even langs de huisarts, want gisteren presteerde meneer het, om 12 uur achter elkaar niet te plassen. Akelig vonden we dat!

Wie heeft er nog tips hoe we zijn darmpjes weer aan het werk kunnen krijgen?   Er zijn vast wel huis, tuin- en keukenmiddeltjes of natuurlijke middelen te bedenken, die hem zouden kunnen helpen. Alle tips zijn welkom!

Groetjes, Marijon

Vervelend he als die kleintjes ziek zijn....Ik kan me goed voorstellen dat je je ongerust maakt. Verstandig ook dat je naar een HA gaat. Die zal je ongetwijfeld verder kunnen helpen. Misschien helpt ORS: Bij diarree worden water en andere dranken niet goed door de darm opgenomen. Een ORS-preparaat kan dan helpen. Dit is een oplossing van suiker en zout in de juiste verhouding. Deze combinatie maakt opname van vocht wat gemakkelijker. Hierdoor wordt uitdroging voorkomen, wat bij de meeste vormen van diarree die vanzelf overgaan het grootste gevaar is. (Dit vond ik op internet)
Voor zover ik weet kan je dit gewoon bij de apotheek halen, anders zal je HA het misschien ook wel voorschrijven. Je kunt zelf ook suikerwater geven, om uitdroging proberen te voorkomen. Verder geen vruchtensapjes geven, want dat werkt averechts.

Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je kindje,

groetjes, Yvette

Hoi Yvette,

dank je wel voor je tip! ORS hebben wij inderdaad gewoon in huis. Ik heb het nog niet aan Lars gegeven, omdat hij verder wel goed dronk. Wel heb ik hem verdunde bouillon laten drinken en een soort van TUC-jes laten eten.
Dat van het vruchtensap hoorde ik ook bij de huisarts. Ik wist niet, dat appelsap en sinaasappelsap laxerend konden werken!? En dat blijkt in bijna iedere diksap en limonadesiroop te zitten... Gelukkig heeft Wicky ook een rode variant zonder (sinaas)appel, dus die kan Lars verdund drinken, naast de bekers water, thee, bouillon en lactose vrije melk.
Inmiddels gaat het met zijn buikje weer wat beter. Helaas niet met zijn longetjes. Lars krijgt nu 3x per dag Ventolin. Vannacht werd hij om 4 uur huilend wakker en was het eerste kwartier niet tot bedaren te brengen. Zó zielig! Hij bleek het benauwd te hebben.
Ons mannetje is altijd vrolijk en huilt bijna nooit. Wanneer hij dan zo lang onbedaarlijk huilt, gaat dat door merg en been
Hopelijk brengt de Ventollin verlichting en herstellen zijn longetjes snel.

Groetjes, Marijon

Hey Yvette,

zondag was Lars gelukkig weer opgeknapt en van de weeromstuit is hij meteen gaan lopen! Alsof het kwartje zomaar ineens op z'n plaats viel.
Kinderen zijn toch vreemde wezens...

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan