Wat te doen als je geen traphekje kunt plaatsen?

Beste allemaal,

Wij wonen in een nieuwbouw huis. Nu willen we traphekjes gaan plaatsen, maar aan een kant zitten de treden van de trap in de weg! Omdat de treden erg schuin lopen kunnen we het hekje nu maar aan 1 kant vast maken, niet echt slim dus!!

Wie kent dit probleem, of wie weet misschien een andere oplossing?!

Ik hoop dat jullie het weten....
 
Hoi,

Wij hebben een wentel trap in de kamer dus zaten ook met dat probleem. Wij hebben de spijlen links zitten en de middenpaal rechts. We hebben het traphekje boven de tweede trede opgehangen aan 1 spijl. Dit dmv plastic sjorbandjes/"tieribs" die je bij de bouwmarkt kunt krijgen. Daar overheen hebben we ductape gedaan om het zeker op de plek te houden. Je kunt de knop zo instellen dat hij achter de paal blijft hangen als je hem dicht maakt. Je zou een plankje op de muur kunnen maken waar je de knop achter kunt laten hangen. Het klinkt professorisch, dat is het misschien ook maar wel effectief en daar gaat het om. Succes.
 
ik weet dat mn moeder ook dat probleem had en ze had zn harmonica trap hekje
ik weet alleen niet of zo nog tekoop zijn
en anders misschien op speurders of marktplaats
s6
 
Hoi,

Wij kunnen ook geen traphekje plaatsen beneden, maar wij zetten altijd iets op de trap zodat ze er niet op kunnen klimmen. Of ik zette er een plank voor. Daarnaast mag de jongste, wordt morgen 1, nooit in de gang komen zonder dat ik erbij ben. Dat laatste lukt niet altijd want zodra zijn broers de deur openmaken gaat hij er als een speer vandoor. Indien hij wel op de trap klimt, wordt ik boos en hij weet het inmiddels al aardig en maakt minder aanstalten om erop te klimmen, gaat er alleen voor zitten om omhoog te kijken. Het blijft lastig hoor zo'n trap, zou je niet iets met een touwtje kunnen proberen? Een touw om de trap en het hekje?

Succes en groeten,

Linda
 
Kennissen hebben een trap die aan een kant open is. Zij hebben tijdelijk een plaat hout aan de open kant tegen de trap aan gemaakt en zo een vaste kant gecreëerd om het traphekje af te kunnen sluiten..... Waar je eventueel ook nog aan kan denken is een deel van een hondenren (hekwerk wat je aan elkaar kan maken). Eén deel aan de zijkant van de trap vastmaken en het andere deel aan de trapstijl. Het is alleen minder eenvoudig voor jou om hekje met een hand dicht te doen....

Iedere trap is anders en het is heel moeilijk hier een oplossing voor te bedenken, zonder dat wij de trap gezien hebben. Probeer een zo stevig en dus ook veilig mogelijke oplossing te bedenken....
 
Terug
Bovenaan