Wat te doen bij afscheiding.

Sinds kort heb ik heel erge last van afscheiding. Soms is het nog behoorlijk veel ook. Is hier wat aan te doen of hoort dit bij de zwangerschap? Het stinkt niet en is geen rare kleur. Meestal is het gewoon een soort slijm ( sorry voor de onsmakelijke omschrijving). Mag je bv. maandverband gebruiken??? Ik ben nl ook bang dat ik hierdoor mijn kindje verlies. Is dit een rare gedachten? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor.

Ik hoop echt dat een van jullie meiden mij een antwoord kan geven!

Liefs,

Danielle
 
Hoi Danielle,

Als het gewoon wit van kleur is en het niet stinkt, is dat niet erg hoor.
Het komt vaak voor bij zwangere vrouwen.
Het is wel vervelend en je voelt je er niet bepaald fris door, maar het kan geen kwaad voor je baby.
Pas als het van kleur verandert, is het raadzaam om even langs de huisarts of vk te gaan.
Ik heb zelf ook veel last van afscheiding, en doordat ik gevoelig ben voor vaginale schimmels mag ik ook geen inlegkruisjes gebruiken (gaat broeien).
Maar als je daar niet gevoelig voor bent, kun je een inlegkruisje proberen voor een schoner gevoel.
Succes!

Groetjes Anna
 
Hoi Danielle,

Ik herken veel in wat je schrijft, ook ik heb veel last van afscheiding en slijm. Daar had ik bij mijn eerste zwangerschap ook al veel last van en nu weer (ben bijna 12 weken) . Het maakte mij ook behoorlijk onzeker tot ik er met mijn verloskundige over sprak. De ene vrouw heeft er meer last van dan de ander en bij sommige vrouwen(zoals bij mij) blijft het de hele zwangerschap.

Mijn advies: draag elke dag schoon katoenen ondergoed, gebruik geen maandverband of inleg kruisje(dat verergerd alleen maar) het is beter om dan vaker een schone onderbroek aan te doen, slaap 's nachts(dan is de afscheiding vaak minder omdat je ligt en het zich ophoopt in je schede) zonder onderbroek en spoel onder de douche met water( geen zeep!!!!) alles goed schoon.

Het is en blijft een heel vervelend iets en ik weet hoe onzeker je ervan kan worden, maar helaas is er weinig aan te doen.

groetjes en succes,

Odette.
 
Ik heb er ook heel erg last van.
Ik heb een tijdje inlegkruisje gedragen maar daat kreeg ik behoorlijke irritatie van. Maar als ik dat niet deed dan had ik een hele natte plek in mn broek, lekker aan de voorkant zodat iedereen het kan zien!!! Ik voelde het er gewoon uit lopen, ik ben daar zo erg onzeker van geworden. Als ik nu op stap ga, doe ik een wc papiertje in mn onderbroek, dit absorbeerd het vocht, en als ik dan weer terug ben haal ik het er weer uit. Zo blijf ik nog enigzins een beetje droog.
Dit kan absoluut helemaal geen kwaad voor je kindje, het is een voorbereiding voor de geboorte, dan is die slijm hard nodig, vertelde mijn vk.
Maar ik weet hoe het voelt en das echt niet prettig. Later in de zwangerschap wordt het erger, ik weet niet hoe ver je bent maar ik ben nu 24 weken, en het is nu bij mij veel erger als in het begin.

Succes, Ris
 
Ik ben nu 7 weken en 5 dagen. Bij mij is het inderdaad ook zo dat mijn broek daardoor ook nat word wat ik heel erg vies vind. Ik ga al om de 15 minuten naar de wc zodat ik me kan opfrissen, maar erg makkelijk is dit niet. Zit nl ook gewoon met mijn werk waardoor dit probleem echt lastig is. Maar ik ben in ieder geval ontzettend blij dat het geen kwaad kan voor de baby. Misschien ga ik inderdaad maar eens inlegkruisjes proberen. Anders weet ik het ook niet meer.

Bedankt voor de reacties.

Liefs, Danielle
 
Terug
Bovenaan