Wat te doen bij droge/rode wangetjes?

Hallo,

Mijn zoontje van 7 weken heeft nu last van droge/rode wangetjes.
Ook lijkt het of hij een beetje last heeft van pukkeltjes.
Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan verzorgen?

Groetjes de moeder van Bink

Hallo!

Mijn zoontje heeft er ook nog steeds een beetje last van, ik gebruik Balneum creme voor zijn  gezichtje te verzorgen ! En het werkt goed het is nu al een stuk minder en weer lekker zacht!

Succes ermee!

Joyce mama van Milan bijna 10 weken !

Hallo

Onze kleine man (7 wk) heeft daar ook last van, toevallig heb ik er vanmorgen een beetje bephanten op gesmeerd. Maar dit is best wel vettige zalf, dus trekt niet echt in. Tis wel lekker dat het niet zo droog meer is, maar echt ideaal is het niet. Welke creme gebruik jij van balneum?
Misschien dat ik die ook is moet gaan halen dan!

Doei doei

hi,

mijn zoontje heeft ook droge rode wangetjes en het CB adviseert om er een beetje vaseline op te doen. dat is heel neutraal.
het kan van duimen of speen sabbelen komen. dan blijft er wat spuug op de wangetjes en dat trekt dan wat in en schuurt.
als het echt exceem is, kan je bij de dokter een zalfje vragen.

gjes Miep

Ons zoontje heeft ook rode en droge wangetjes. Het rode doe je niet veel aan! Die heeft ie van mamma! Maar het droge wel. Volgens onze consultatiebureauarts werkt doodgewone nivea creme het beste!

groetjes, Ingeborg

Mijn huisarts zegt dus altijd dat Nivea en Zwitsal zalfjes erg slecht zijn om te gebruiken....
Ze heeft mijn zoontje Vaseline Lanette creme voorgeschreven, dat is een superneutrale creme die beter intrekt dan gewone vaseline. Je krijgt het vergoed van de verzekering, maar je kan ook zelf gewoone en tube kopen bij je apotheek.

Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan