Ik lees even met je mee... onze dochter (11weken) heeft er van die dagen bij zitten. Wilt hij uit bed, of ligt hij gewoon wakker?
Onze spruit heeft om 06.30 de fles gehad en heeft heel even geslapen. Ze is af en aan wakker. Nu ook weer. Ze ligt te pruttelen en daarom laat ik haar gewoon liggen. Ze geeft nu niet aan er echt uit te willen. En af en toe valt ze weer even in slaap.
Als ze er wel uit wil dan leg ik haar in de box. De mobiel heeft ze net ‘door’ en dat werkt dan voor een kwartiertje best goed. Of we spelem even. Haar prikkelboog is nog erg kort. Daarna moet ik erbij blijven. Ze vindt het dan heerlijk om de speen te krijgen en valt dan na een poos zelf weer in slaap. Vaak vlak voor de volgende fles ? De speen kan ze zelf niet vasthouden, dus moet ik er actief bij blijven en kan zelf dus niks anders doen. Dat heb ik geaccepteerd. Het is tenslotte een fase ? Helaas werkt dit niet altijd. Ik weet dat de draagdoek bij ons wel 9 vd 10 werkt, alleen kan ik deze vanwege fysieke omstandigheden niet lang aan en bewaar ik hem liever voor in haar rommeluurtjed rondom etenstijd.
Als onze kleine oververmoeid is en wij weten dat ze echt moet slapen, helpt het om haar 5 minuten even te laten huilen, troosten, 5 minuten huilen, troosen en meestal valt ze dan gewoon in slaap. We laten haar niet huilen omdat we haar niet willen troosen. Het huilen is een manier om haar prikkels kwijt te kunnen en haar emoties te uiten. Dat hebben die kleintjes ook nodig, al weet ik dat andere moeders hier anders over kunnen denken. Ik vind het belangrijk dat ze zelf de kans krijgt om in slaap te vallen en leert dat ze haar emoties en prikkels kwijt mag.
Ik volg dit item even mee. Wellicht dat er nog een gouden tip voorbij komt.
sterkte ermee!