Wat te doen bij hazenslaapjes?

<p>Hey!</p><p>Sinds een week doet mijn zoontje van 15 weken regelmatig hazenslaapjes.</p><p>Zoals nu bijvoorbeeld, om 8 uur had hij een voeding en lag half 9 in bed. Slaapt zonder moeite in maar is nu alweer wakker. Geen vieze luier enzovoort, hij is iig niet meer in slaap te krijgen. Gisteren heb ik geprobeerd om hem na een uur spelen weer in bed te leggen maar dit is dus onmogelijk. Ook slapen in de draagdoek wil hij niet.</p><p>Hij krijgt om de 4 uur voeding 180+6 eerder drinkt hij ook niks trouwens haha. </p><p>Nu dus de struggle, hij is zo moe en na 1,5 uur is het brullen geblazen. Want tja moe maar te moe.</p><p>Iemand tips?</p>

Ik lees even met je mee... onze dochter (11weken) heeft er van die dagen bij zitten. Wilt hij uit bed, of ligt hij gewoon wakker?
Onze spruit heeft om 06.30 de fles gehad en heeft heel even geslapen. Ze is af en aan wakker. Nu ook weer. Ze ligt te pruttelen en daarom laat ik haar gewoon liggen. Ze geeft nu niet aan er echt uit te willen. En af en toe valt ze weer even in slaap.
Als ze er wel uit wil dan leg ik haar in de box. De mobiel heeft ze net ‘door’ en dat werkt dan voor een kwartiertje best goed. Of we spelem even. Haar prikkelboog is nog erg kort. Daarna moet ik erbij blijven. Ze vindt het dan heerlijk om de speen te krijgen en valt dan na een poos zelf weer in slaap. Vaak vlak voor de volgende fles ? De speen kan ze zelf niet vasthouden, dus moet ik er actief bij blijven en kan zelf dus niks anders doen. Dat heb ik geaccepteerd. Het is tenslotte een fase ? Helaas werkt dit niet altijd. Ik weet dat de draagdoek bij ons wel 9 vd 10 werkt, alleen kan ik deze vanwege fysieke omstandigheden niet lang aan en bewaar ik hem liever voor in haar rommeluurtjed rondom etenstijd. 
Als onze kleine oververmoeid is en wij weten dat ze echt moet slapen, helpt het om haar 5 minuten even te laten huilen, troosten, 5 minuten huilen, troosen en meestal valt ze dan gewoon in slaap. We laten haar niet huilen omdat we haar niet willen troosen. Het huilen is een manier om haar prikkels kwijt te kunnen en haar emoties te uiten. Dat hebben die kleintjes ook nodig, al weet ik dat andere moeders hier anders over kunnen denken. Ik vind het belangrijk dat ze zelf de kans krijgt om in slaap te vallen en leert dat ze haar emoties en prikkels kwijt mag. 
Ik volg dit item even mee. Wellicht dat er nog een gouden tip voorbij komt.
sterkte ermee!

Hoi hoi! 
Herkenbaar hoor. Heb met onze 2e hetzelfde probleem, dit doet hij alleen overdag.
Omdat hij zich nog niet ondraait heb ik besloten om hem in te bakeren met een XL hydrofiele doek. Inmiddels slaapt hij een stuk rustiger en is binnen 5 minuten in slaap. Ook slaapt hij langer dan 20 minuten. Hij is net 12 weken geweest en zwaaide voortdurend met zijn armen, speen kwijt, huilen ( maar nu niet meer) 
Groetjes Siska.

Dit kan ook een sprong zijn! Ik zie nl dat hij 15 weken is en dit sinds een week doet? Volgens mij zit je rond die leeftijd ook in een sprong. Dan is t een fase en kun je je het beste er gewoon bij neerleggen. Probeer zoveel mogelijk rist en regelmaat te geven en verder ‘go with the flow’ ! Het is een fase en hij slaapt vanzelf weer langer! ?

Baby’s van deze leeftijd hebben een slaapcyclus van 45 min. Dus na 45 min komen ze weer in ondiepe slaap en kunnen ze om t minste wakker worden. Zo lang hij blij wakker wordt is er niks aan de hand. Dan bij volgende slaapsignalen weer naar bed brengen. Dochter deed dit ook, hierdoor kwam ik paar weken uit op voeden om de 2,5u. Gewoon meegaan in ritme van kind dus... 

Rust en regelmaat krijgt hij wel! Ben soms bang dat het komt omdat hij nu 4 dagen naar de opvang gaat.. 
Hij is inderdaad wel vrolijk als hij wakker word. Dit is helaas maar voor korte duur en komt dan niet meer in slaap..

Klinkt als een sprongetje/fase. Onze zoon had dat ook rond die leeftijd. Het waren 2/3 pittige weken! Hij is nu 2 weken uit 't sprongetje en is vandaag 20 weken. Je gelooft het niet, maar hij heeft voor het eerst in z'n leventje een echt ritme. Hemels voor mij en voor hem.
Ik denk dat 't bij jou ook wel goedkomt! Uit je bericht maak ik op dat hij prima kon slapen, dus dat komt wel weer terug.

Mijn dochter is 14 weken en slaap overdag ook weinig. Ze krijgt de fles rond 7 uur en gaat om 8 uur weer slapen. Ze is dan om kwart voor 9 weer wakker. Dan speel ik even met haar en doe ik haar in badje. Daarna slaapt ze meestal wel langer. Ze wordt moe van het badje en slaapt hierdoor overdag beter. Als ze overdag goed slaapt, slaapt ze snachts ook goed. 
Ze slaapt overigens nog niet door helaas.

Terug
Bovenaan