wat te doen bij hoge koorts?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje heeft sinds vandaag hoge koorts
vanmiddag had hij een temperatuur van 39 graden en toen mijn man hem net temperatuurde had hij 38.8.
Wat moet ik nu doen?
Het even aankijken of morgen toch meteen de huisarts bellen?
Ik heb het nog nooit meegemaakt en weet daarom dus ook ff niet wat ik moet doen
Hij wilde geen fruit of siroop.
Hij had net wel zijn flesje opgedronken
Help!

hoi ik ben van het voorjaar forum wil ff zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken
op zich is 39 gr koorts geen ramp het moet alleen wel binnen 3 dagen weer een heel stuk beter gaan maar kleine kinderen hebben best vaak koorts dat is om hun weer stand op te bouwen mijn zoontje had eergister ook in een en hele hoge koorts 40.2 en alleen
maar huilen kon ie dus ik naar de dokter maar die kon niets vinden
ik kwam thuis en gaf hem een zet pilletje en een uur later was het gezakt naar de 39
gelukkig ik weet niet hoe oud je kleintje is maar onder de 6 maanden is het niet goed als
ze hogen koorts hebben
en mog je het niet vertrouwen  zou ik zeker de dokter bellen
 sterkten er mee

gr stephanie  

en ow ja als kinderen koorts hebben moeten ze wel goed dringken blijven  wand baby ´s
drogen snel uit

gr stephanie en timothy

hoi,

mijn huisarts heeft me verteld dat ik boven de 38 wel moet bellen. Ik dacht ook dat dat hoger moet zijn maar bij ons nemen ze met die kleintjes geen risico en horen ze het liever even wat er is. misschien kun je de huisarts bellen en overleggen wat je moet doen. Veel sterkte en beterschap in ieder geval

Hoi Hoi

Als je je zorgen maakt, altijd de huisarts bellen...daar zijn ze voor.
Maar ipc hoeft koorts niet meteen paniek te veroorzaken.
Let er wel op dat je kindje niet heel suffig word en niet goed meer reageerd.

Het ligt er ook aan wat normaal de temp. van het lichaam is. Mijn zoon heeft van zichzelf altijd 37,3. Dan is 38,5 een stuk minder hoog dan wanneer jouw kindje bijv. van zichzelf altijd 36,2 heeft....

Probeer wat extra vocht te geven. Misschien wat meer water bij de fles.

Succes he?

Groetjes Kirsten

Hoi hoi,,

Laatsts heeft Rik ook hoge koorts gehad.
Geef lekker een zetpilletje voor het slapen gaan.
Probeer hem niete warm aan te kleden, hij moet even zijn warmte kwijt kunnen (beneden had Rik alleen een romper aan met lange mouwen en in bed een pyama hesje erover).

Verder vocht proberen te geven. Uitdrogen doen ze snel, maar niet na 1 dag hoor. En dat ie zijn flesje opheeft, daar kan ie weer lang op teren!!

Als je het niet vertrouwd en het wordt hoger kun je de HA bellen. Ik ben met Rik ook gegaan, maar goed ik werd weggestuurd met de bovenstaande tips.

Succes meid!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Kyano heeft nog steeds hoge koorts
Hij is nu net getempt op 40.6.
We hebben de huisarts gebeld en we mochten meteen komen
Nu heeft hij ons doorverwezen naar de seh
We worden daar om half 2 verwacht
Na 4 lange nachten zijn we eigenlijk ten einde raad
Hij is nu ook flink aan de diarre maar plast nog wel
hij drinkt net 150 cc in 24 uur tijd en soms spuugt hij het et net zo hard weer uit
En misschien is het maar een onschuldig griepje maar een baby kan niet praten en als ouder maak je je toch sneller ongerust
Gelukkig is onze eigen huisarts een geweldige vent en houd hij enorm veel reking met je gevoelens.
Hopelijk kunnen ze straks kyano iets geven en kunnen we weer met een gerust hart naar huis

Hou julllie op de hoogte

Terug
Bovenaan