Wat te doen bij hongerlapje...

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Mijn zoon is nu 7 weken en is (blijkbaar) een enorme hongerlap... :)
Hij krijgt al voeding voor hongerige baby's, 6x daags (=incl.nachtvoeding, dus om de 4 uur) 135cc, dus 120 cc water en 4 schepjes voeding. Omdat hij reflux heeft gebruikt hij Zantac en Motilium en doe ik jbpm bij zijn voeding.

Qua hoeveelheid voeding zit hij wel op de max. begreep ik van het cb, maar hij lijkt toch nog wel honger te hebben, dan red hij de 4 uur niet, komt al na 2,5 a 3 uur, het lukt me dan met veel kunst en vliegwerk te rekken tot max 3,5 uur.

Kan ik bijv. extra water toevoegen, of eens water tussendoor geven oid of heeft iemand andere tips??

gr Mick

Hoi,

Ons dochtertje zat ook aan haar max. en wij moesten  tot wanhoop  maar rekken en rekken  terwijl ons kindje echt krijsde van de honger. Na een paar weken de wanhoop nabij te zijn (het vele huilen) ... zei mijn man, nu ga ik haar een fles geven en het was over!!! Ze huilde zo van de honger. Vanaf die tijd gaven  we haar  10cc extra. Of ze (CB)het er nu mee eens was of niet ...

Ons meisje is nu bijna 7 maanden en op gemiddeld gewicht, ze doet het in alle opzichten prima. Achteraf gezien heeft ze in het begin gewoon veel voeding nodig en ben ik blij dat ik na een aantal weken haar  flesjes ben gaan geven op verzoek. Soms zat er zelfs maar 1,5 uur tussen?!

Uiteindelijk ontstond er ook een  regelmatig schema.

Ons dochtertje had overigens geen reflux ...

Succes, groetjes Esther

Ik zou idd ook gewoon gaan voeden op verzoek, of wat meer geven dan volgens het schema. Je kindje geeft zelf aan wat hij nodig heeft. Zolang hij dan tevreden is en goed groeit lijkt me dat het beste.

Hoi

Er ging wat fout dus nog een keer proberen..

Nee ik wou zeggen misschien heeft ie toch nog refluxklachten ondanks de medicijnen want soms lijkt het erop dat ze honger hebben maar willen ze drinken (geven die signalen af) om het zuur niet te voelen dat had mijn dochtertje iig.

Bij mijn dochtertje heeft de osteopaat heel goed geholpen ze heeft geen refluxklachten meer.
Ze was daarvoor echt van voeding tot voeding bezig met slikken en kreunen en het kwam contant omhoog, heel zielig..Ze kon ook niet plat liggen altijd in een wippertje en haar bed stond ook omhoog.

Misschien heeft ie wel honger hoor dat kan, hongerlapjes heb je ook!dan zou ik gewoon op verzoek voeden.

groetjes trui

Heel vaak is wat honger LIJKT bij een kindje met reflux geen echte honger, maar een teken dat het nog steeds pijn heeft van de reflux.

Meer eten in een fles doen is vaak een slechte oplossing: hoe voller het buikje, des te heviger de refluxklachten.

Ik zou terug gaan naar de arts (snel) om de medicatie en het indikken van de voeding verder te bespreken.

hoi

Mijn dochter is ook een hongerlap.
Ben vanaf dat ze drie weken was overgegaan naar voeding voor hongerige baby's.
Ik gebruik friso 1 extra.
Vanaf week 6 zit ze al op 150 cc want ze was ook niet te stillen van de honger kwam gewoon om de twee uur.
Vanaf dat ze 150cc kreeg ging het heel goed toen kwam ze om de 4 uur voor een fles en het belangrijkste ze was weer heerlijk tevreden.
Ze is nu 11 weken en ik heb hem nu opgehoogt naar 180 cc want ze had er niet meer genoeg aan.
Je merkt zelf wel of je kindje het aan kan zoveel.
Als ze echt niet meer willen dan drinken ze het niet op tenminste bij mijn dochter dan en laten ze de rest gewoon staan.
Ik was naar het CB gegaan en die adviseerde mij gewoon de fles naar 150 te doen.
De ene heeft gewoon wat meer nodig dan de andere zeiden ze.
En als ze goed aan het gewicht zijn dan mag het ook.
Ik heb er verder geen idee van hoe dat werkt met reflux want dat hebben allebei mijn kinderen niet gehad vandaar.
En anders gewoon weer contact opnemen met het CB of arts.
Nou succes verder.

Groetjes Dazo

Terug
Bovenaan