Wat te doen bij muggebeten....


Hallo mama's

Ik heb een vraagje....

Gezien het nu   lekker weer is wil ik graag weten wat te doen bij een muggebeet of wespensteek of andere beten,steken van die geweldige beestjes!!!

Me zoontje   (19mnd) heeft nu een geweldige bult op ze onderarm ik houd het in de gaten hij zelf heeft er geen erg in dus ga ik er ook niet aandacht aan besteden.Maar kan het kwaad??/

Ik hoor het wel...voor nu lekker genieten van het zonnetje!!!!

Groetjes van Meta de mama van Robin
 
Hoi,

Met een muggenbeet hoef je niets te doen. Je kan het proberen te voorkomen door de slaapkamer voor het slapen te controleren op muggen en eventueel een antimuggenspul/-roller te gebruiken. Bij kleine kinderen mag je geen middelen met DEET gebruiken. Ik heb een citronella roller van JacobHooy (bijvoorbeeld bij de tuinen, drogist verkrijgbaar). Dit helpt wel. Zo af en toe heeft onze zoon (22mnd) ook wat bultjes maar hij zit er niet aan. Tegen de jeuk kan je nestocyl gebruiken. Deze creme is ook geschikt voor schaafwonden etc....

Bij wespensteken, hommel-steken e.d. moet je altijd goed kijken of er geen angel in de huid zit. Deze met een pincet er uit proberen te halen. De bult met je mond uitzuigen en het opgezogen vocht uitspugen (uiteraard..). Er zijn ook speciale zuigapparaatjes voor deze beten, maar je mond heb je sneller bij de hand.
Een hele pijnlijke bult kan je koelen met een ijsblokje en nadien insmeren met bijvoorbeeld nestocyl.

Oh ja, ik probeer nooit echt panisch te doen als er een wesp voorbij vliegt zodat mijn zoontje het niet gaat overnemen. Als je niets doet, doet een wesp meestal ook niets. In principe steken ze alleen als ze zich bedreigd voelen.

Succes!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan