Wat te doen bij overlijden ouders

<p>Hoi.</p><p> </p><p>Ik ben benieuwd wat jullie hebben geregeld voor je kind(eren) voor als jullie als ouders beide komen te overlijden (door bijv. een ongeluk)</p><p>Wij hebben mijn schoonzus en zwager gevraagd of zij dan voogd willen worden. Maar waar in vast te leggen.. in een gezagsregister of toch in een testament? Wij zijn getrouwd..</p><p> </p>

We hebben 3 gezinnen en een curator aangesteld in een testament. We zijn niet getrouwd en mn vriend heeft een eigen bedrijf dus we moesten wel 

Wij hebben de broer van mijn man gevraagd en zijn vriendin. Hebben het niet in een testament laten vastleggen, maar inderdaad wel op internet in het gezagsregister laten opnemen. Mocht er dan iets met ons gebeuren en een rechter komt aan te pas, dan kijken zij in dat register of er iets vastgelegd staat voordat besloten wordt wie voor onze kinderen gaat zorgen. Mochten wij dat vastgelegd hebben, dan wordt die keuze doorgaans aangehouden (tenzij er extreme redenen zijn waarom dat niet verstandig is).

Wij hebben mijn schoonzus en zwager via testament aangewezen wat we tegelijk hebben laten opmaken met onze huwelijkse voorwaarden. 
Schoonzus en zwager zijn niet getrouwd en hebben (volgens mij) via rechtspraak.nl via een gezagsregister ons weer aangewezen als voogd. 

Wij hebben mijn broer en schoonzus gevraagd en dit vast laten leggen in een testament, tegelijkertijd met het opstellen van onze huwelijkse voorwaarden. Wij hebben in ons testament ook veel andere zaken vastgelegd die van belang kunnen zijn voor onze zoon. Maar ook voor als 1 van de ouders komt te overlijden.

Terug
Bovenaan