Wat te doen?? even in dubio

Heb echt even jullie mening nodig bij het volgende.

Oke ik heb zaterdag een verjaardag. Ik weet haast zeker dat er gerookt gaat worden. Als ik niet ga zullen mensen me erop afrekenen omdat ik er niet ben, en gewoon thuis ben. We hebben immers ook al opmerkingen gehad over dat ik moe was in het begin van de zwangerschap, en dus ook niet op verjaardagen was. Als ik wel ga, en iemand steekt een sigaret op en ik sta dan op om naar huis te gaan, heb ik niet het gevoel dat ik kan zeggen omdat er gerookt wordt ga ik naar huis.

Nu ben ik altijd iemand die rekening houd met anderen, mag ik verwachten dat ze rekening houden met mij? Ik ben niet voor niets gestopt met roken dat weten ze allemaal. Maar ja het is en blijft niet mijn huis, dus ik heb er niets over te zeggen.
Nu zijn de andere bezoekers van de verjaardag, buiten de birthday boy vrienden niet door mij zelf uitgekozen hoor dat even voorop gesteld. Ik kreeg ze er gratis bij toen ik bij mijn huidige vriend kwam. Ik ben een heel ander persoon dan hun, en heb wel eens het idee dat ze me niet helemaal begrijpen want ik ga veel dieper op zaken in. En heb het idee dat een discussie niet met hun te voeren valt. En een eigen mening hebben al helemaal niet gewaardeerd wordt. En ik hou wel van zware gesprekken.
Nu snap ik als jullie zeggen waarom zie je ze dan??? Tja het zijn vrienden van je partner dus je ziet ze voor hem.
En soms vind ik het ook echt wel leuk hoor, maar voel me niet altijd op men gemak. En dat voor een meid van 29 jaar.

Oke nog even een voorbeeld, deze club bestaat uit een getrouwd stel allemaal jongens en 2 setjes. Waarvan 1 setje bevallen is in december. In Januari hadden we een feestje, Hij kwam alleen, en de eerste vraag van het getrouwde (bewuste)kinderloze stel was "Waar is je vriendin?"Ze werd er daadwerkelijk op afgerekend dat ze er niet was omdat ze maar besloten had thuis te blijven omdat ze niet wist of er gerookt zou worden. Dat was toch onzin!! Nu weet ik dat het meer zegt over hun, maar ik zit er toch mee.
Juist omdat ik dus men mening niet kan geven anders maak ik het alleen maar erger.

langer verhaal dan ik wou dat het werd. Maar hoe gaan jullie hier mee om? Gaat onze toekomst er zodanig uitzien dat je niet met je gezin weg kan maar dat er 1 thuis blijft met de kleine?? Moet je als je gezinsuitbreiding krijgt op zoek naar vrienden die op de zelfde manier in het leven staan??

Ga ik naar de verjaardag, want hem mag ik wel heel graag, en slik en zeg niets over het feit dat er gerookt wordt, maar ga ik toch in de rook zitten? En met een excuus eerder weg?

gr. nath

jeetje wat een verhaal!!

als je er toch niet prettig voelt ga je toch niet!
wanneer niemand er rekent mee houft dat jij je zo voelt denk ik toch dat je eens moet gaan twijfelen aan de zogenoemde vriendschap van zijn vrienden
neem aan dat jou gevoelens toch heel belangrijk zijn voor je vriend en dat hij daar ook zijn conclusie uit zou moeten trekken tegenover zijn "vrienden"

gewoon lekker doen waar jij je prettig bij voelt!!
spanningen en gezeur heb je niet nodig en nu al helemaal niet.

hoop dat je niet te veel aantrekt van anderen.
mijn motto "ben niet op de wereld om door iedereen aardig gevonden te hoeven worden"

liefs Dango.

ik zie nu dat de verjaardag al geweest is.
heb je er niet zoveel meer aan. misschien voor een volgende keer.
ben wel benieuwd of je bent geweest.

gr Dango

he Dango, dank je wel voor je reactie. Ik vind je motto geweldig. Ik ben inderdaad geweest en heb geslikt en er werd volop gerookt.
Was echt de laatste keer. Volgende keer blijf ik mooi thuis. Bij mij komt wat ik schrijf altijd 2 keer op de site, dus dit topic zijn veel reacties op gekomen.
Ben in ieder geval blij dat ik de kleine gevoeld heb na de verjaardag.

liefs nath

he Dango, dank je wel voor je reactie. Ik vind je motto geweldig. Ik ben inderdaad geweest en heb geslikt en er werd volop gerookt.
Was echt de laatste keer. Volgende keer blijf ik mooi thuis. Bij mij komt wat ik schrijf altijd 2 keer op de site, dus dit topic zijn veel reacties op gekomen.
Ben in ieder geval blij dat ik de kleine gevoeld heb na de verjaardag.

liefs nath

Hey Nathalie,

Inderdaad er was een hoop te doen om dit topic.Roken,altijd een gevoelig onderwerp.
Sommige mensen raken nogal geirriteerd als je begint over hormonen en zetten dan heeel veel !!!!
Reden dat ik dat schreef,omdat ik bij m,n eerste net zo was als jij haha.Toen m,n eerste eenmaal geboren was,was ik gewoon overbezorgd,dat m,n moeder zei,zullen we haar maar achter glas zetten?!
en ik ben het niet gauw met haar eens,maar ze had een beetje gelijk.Zo had mijn oma een koortslip toen ze bij haar eerste achterkleinkind kwam kijken,maar ik had liever gehad dat ze thuis was gebleven.Ik kreeg het er spaansbenauwd van! Ik was echt erg en ik ben nog steeds een bezorgd persoon,vandaar ook dat ik schreef dat ik je zorgen en standpunt begreep,maar sommige mensen lezen daar schijnbaar overheen.
Dat mijn vriend rookt in mijn bijzijn,dat zijn hoogstens 2 sigaretjes op de hele dag en je weet zelf dat stoppen met roken niet zo gemakklijk is.Ik ben nu voor de derde keer gestopt en hoop het hierna ook te kunnen laten en zo ken ik zat mensen die stopte toen ze zwanger wilde worden of al waren,helemaal antie waren tijdens de zwangerschap en achteraf toch weer begonnen.Ikzelf inbegrepen dus....

En Django heeft gelijk,maar ik kan me ook niet verstoppen voor de rest van de wereld en sommige mensen hebben dat inlevings gevoel nu eenmaal niet.,dat bedoelde ik eigenlijk met water bij de wijn doen.Mijn eigen moeder is daar helaas een goed voorbeeld van.Zo vindt ze het nog steeds onzin dat ik gestopt ben met roken,want zei heeft immers ook altijd gerookt en 3 gezonde kinderen gekregen,zegt ze.Ik had als kind ook last van mijn luchtwegen,dus wat heet gezond.
Verder zal ik er maar geen woorden meer aan vuil maken. Je bent gegaan en hebt besloten die uitzondering niet nog eens te maken en dat is je goed recht.Ik gaf slechts mijn menig en val niemand hier mee aan.

Leuk dat je de kleine hebt gevoeld, geniet ervan!

Liefs Do29

He Do, ben blij dat je nog even reageert, ik begrijp jou door je verhaal je ook veel beter nu. Ik denk dat je inderdaad eerst alles meegemaakt moet hebben, en dat bij een 2de het anders is. Ik wil niet zeggen dat ik anti ben hoor helemaal niet, zoals ik al schreef kan ik er een moord voor doen. Ik schrok een beetje toen je vertelde dat je vriend rookte in je bijzijn, juist omdat ik echt de steun nodig heb. Dus ik kan me heel goed voorstellen als jij dat als moeilijk zou ervaren. En ik weet ook heus wel dat je niet dood gaat aan een paar slechte dingen, ben nou eenmaal niet altijd zwanger geweest ahaha.
En die koortslip, ik denk er inderdaad al bij na, mijn zus heeft er altijd 1 hahhaha, zal vast een glazen box bestellen......
Eigenlijk komt het erop neer dat je zelf moet doen waarvan je zelf denkt dat het goed is, net als jij denkt bij je moeder. Ik had gewoon heel sterk het gevoel "ik ben zelf gestopt met een reden en heb er dus inderdaad alles voor over om te zorgen dat die kleine zo gezond mogelijk op de wereld komt, tenmiste voor wat ik zelf in de hand heb"
Ik hoop ook dat we er straks af kunnen blijven als die kleine er eenmaal is.

liefs nath

Terug
Bovenaan