Wat te doen in vrije tijd? Tips gevraagd!

Wij hebben twee zoontjes: eentje van 21 maanden en eentje van 11 weken. Verder werken we allebei fulltime.

In onze vrije tijd proberen we leuke dingen te doen voor de kids, vooral voor de oudste, die heel graag naar buiten wil (hij verveelt zich thuis best snel) en dan als een ongeleid projectiel rondrent (best gevaarlijk soms). Maar het buurtje hier, de kinderboerderij en het bos heb ik wel een beetje gezien. En bij het strand waait het zó hard, dat onze jongste daarvan in paniek lijkt te raken.

Wat doen jullie allemaal in je vrije tijd om je kids leuk bezig te houden? Iemand nog tips?

Ik woon in de regio Haarlem.
Alvast bedankt voor alle tips!
 
hi,

leuk ondernemend jongetje heb je dus van nog geen 2 jaar. t is natuurlijk wat lastig in de winter om veel buiten te zijn met hem. heb je een eigen tuin, waarin je lekker kan spelen met hem?
met zo'n jong jochie kan je toch nog lekker in de eigen omgeving rondhangen?  

je zal voor je kleine pukkie van 11 weken nog wel meer rond huis gebonden zijn, omdat die natuurlijk nog veel moet slapen en veel regelmaat nodig heeft.

eigenlijk heb ik dus een goede tip: voor hem maakt het niet zo bar veel uit of je nou in Zandvoort rondrent of in je eigen achtertuin. Zandvoort is voor een volwassene wel iets uitdagender dan de zandbak, maar ja, jouw tijd komt   wel weer.

Miep mv JCB (7 mnd) en stief van 6 (22 jaar-9 jaar)
 
Hoi Ingrid,

Ken je de Zorgboerderij in Spaarnwoude? Is bij ons favoriet: speeltuin met zandondergrond dus 1 grote zandbak met speeltoestellen, kinderboerderij, koeien, kalfjes, schapen en je kunt je binnen ook nog wat vermaken. In het restaurant zijn ze erg kindvriendelijk.
Speeltuin 'de veilige haven' in IJmuiden.
Velserbeek in Velsen. Een bos met speeltoestellen, volieres, kinderboerderij en in de zomer laten ze een peuterbadje vollopen met water.
En bij slecht weer is het heel af en toe ook nog wel leuk om naar Chimpie Champ in Aalsmeer te gaan (naast de Prenatal). Kun je in het weekend het best wel vroeg gaan, omdat het rond 12.00 uur een gekkenhuis kan zijn met al die gillende kinderen...
En een keertje zwemmen is natuurlijk ook hartstikke leuk.

Maar wat Miep ook al zei, voor een kind is het al snel genoeg. En kinderen houden van bekend en herhaling. Voor een kind hoeft het dus niet zo ingewikkeld, maar ja, als ouders wil je natuurlijk ook wel eens wat anders.

Veel plezier!

Groetjes,
Marianne
 
Ken je www.uitmetkinderen.nl ? allemaal tips bij jou in de buurt. Ik ben niet zo bekend in regio Haarlem, maar wij gaan wel eens naar het Amstelpark in Amsterdam. Daar is een grote speeltuin en een treintje door het bos. Je kunt er heerlijk wandelen.
 
hoi
Hoofddorp het speelkasteel, erg leuk en goed te doen.
aparte vakken voor 0 tot 2, 2 tot 4 en groter een kasteel,
ik ga dan wel mee (oudste is net drie).
groetjes
 
Terug
Bovenaan