Wat te doen? Koemelkallergie

Mijn zoontje heeft vanaf 2.5 week al erg last van reflux. De huisarts had overlegd met de kinderarts en die hadden nexium voorgeschreven. 3 dagen na de nexium werd hij minder zuur dus het werkte. Maar krijsde enorm bijna de hele dag. Assistente en ik dachten koemelkallergie met de symptomen en uit wanhoop pepti gaan proberen. Hij werd tijdelijk iets rustiger maar wel nog steeds ongemakkelijk. Na een paar dagen werd dit weer erger en toen over gegaan naar nutramigen. Werd weer iets rustiger maar nog steeds erg ongemakkelijk en veel huilen.
Toen hij 6 weken was en ik een schema bij hielt wanneer die het meest huilde zag ik een patroon ontstaan. Elke keer na de nexium was het moord en brand totdat nexium beetje was uitgewerkt. Op advies van de huisarts gestopt met nexium en over gegaan op raditidine(als ik het goed schrijf).
2 dagen later. Een heel chil kindje wat amper huilt. Arm kind gewoon zoveel last gehad van de nexium.
Nou hebben ze bij mijn aptoheek 2 varianten van nutramigen (nieuwe en oide variant) in de weer en ze kunnen van te voren niet weten welke ze bestellen. Nou heeft mijn zoontje al dagen niet gepoept en word weer ongemakkelijk. Zie veel ervaringen op google die hetzelfde zijn met die 2 potten.

Nou een lang verhaal maar nu mijn vraag. Heeft mijn kindje wel koemelkallergie? Aangezien het krijsen na de nexium is begonnen en gestopt is na het stoppen van nexium. Aan de ene kant heeft telkens een stap omhoog met dieetvoeding wel voor "wat" rust gezorgd bij hem. Maar ha zei ook dat hij het niet zeker wist maar eerst paar weken zou wachten voor rust bij mijn zoontje. Waar ik het absoluut mee eens was. Maar nu met die oude en nieuwe variant van nutramigen waar ze niks aan kunnen doen zit ik te twijfelen om standaardvoeding van hero weer te proberen. Wat zouden jullie doen??

Sorry voor het lange verhaal

Ik zou denk ik toch even doorzetten. Even aankijken of de verstopping niet ligt aan het stoppen met de nexium. Maagmedicatie beinvloedt hoe eten verteerd wordt in de maag. Het komt nu dus anders aan in de darmen. Ik zou willen weten of het even wennen daaraan is, of echt de voeding. Van steeds weer voeding wisselen worden ze ook niet beter. 
Als je kindje er over 2 weken nog last van heeft, en hij is echt zo allergisch. Dan zou hij al moeten reageren op 1 of 2 flessen gewone voeding. Dus dat kun je simpel provoceren. Is er geen verschil, dan kun je je inderdaad afvragen of het een kma is. Dan ga je met de gewone melk de grens zoeken, als je die tegen komt. Maargoed ik zou dus eerst medicatie even stabiliseren. Voor je helemaal niks meer kunt zeggen. 
Mijn dochter had een kma en na aangepaste voeding was er geen maagmedicatie meer nodig trouwens. Ze heeft wel altijd veel gespuugd, zeker tot een maand of 8. Maar het werd een gelukkig meisje zonder symptomen op aangepaste voeding.

Terug
Bovenaan