wat te doen lijnen of te veel gewicht houden?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
ik ben ongeveer 8 kilo te zwaar en heb gelezen dat dat de vruchtbaarheid in de weg kan zitten. Op mijn buik zitten ook de meeste kilo's (hahaha).
Nu heb ik op een site gelezen dat je best kan lijnen als je maar minimaal 1500 kilocaloriëen binnenkrijgt en verder gezond eet en beweegt.
Bij extreem lijnen kon het de eisprong juist weer in de weg zitten.
Heeft iemand van jullie ervaring? Of nog andere info gelezen.
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Want overgewicht houden kan de vruchtbaarheid verminderen, maar lijnen ook.
Iemand een goed advies?
Groetjes V.

Hoi Veerle,

Wat je zegt is waar zowel overgewicht als lijnen kan je cyclus in de
war helpen. Acht kilo overgewicht lijkt me nog niet zo heel veel hoor.
Als je wilt afvallen zou ik proberen niet te veel te snoepen en wat
meer te bewegen. Een langzame maar waarschijnlijk wel de meest gezonde
manier van afvallen

Succes ermee.

Juup

Tja, altijd lastig probleem hè, die extra kilo's. overgewicht is ongezond, of je zwanger wilt worden of niet, maar het gaat erom: vind jij jezelf te dik, of heb je echt 8 kilo overgewicht? Een kennisje van mij had echt een kilo of 15 overgewicht en haar huisarts heeft haar aangeraden af te vallen als ze zwanger wilde raken.  Ze is toen naar zo'n achmea health centre gestuurd om verantwoord af te vallen. Die houden rekening met het feit dat je kilo's kwijt wil raken specifiek met het oog op zwanger worden. Niet te snel dus en met voldoende lichaamsbeweging, maar das altijd verstandiger. Als ik zelf een paar kilo kwijt wil(en ik ben lui dus beweeg niet graag) doe ik ook altijd het 1500 cal. "dieet".
Praat hierover dus gerust met je huisarts. Misschien verwijst hij je naar een dietiste ofzo.
succes!!
xxx Annette

Hoi hoi,

Ik zit met het zelfde 'probleem' , ben ong. 5kg te zwaar en dat probeer ik nu kwijt te raken met een dieet waarvan ik de naam niet weet maar het gaat om bepaalde combi's die je op een dag maakt; bv je begint op ma. met vis en als avondeten kip, dan eet je dinsdag bij de lunch kip en in de avond vis, en zo is er voor elke week een ander menu.
Je mag van alles 100 gr. eten, dus 100gr vis maar ook 100gr. aardappels of pasta, het lijkt niet veel maar je mag het aanvullen met net zo veel sla en komkommer als je wilt en fruit kan je ook onbeperkt eten.
Het is wel goed vol te houden omdat je eigenlijk gewoon eet alleen wat minder en soms moet je crea zijn met koken.
Ik hardloop daarbij 1x per week en probeer veel te fietsen.

Ik kan het menu wel doormailen aan degenen die geinteresseerd zijn.

Suc6 met afvallen en zwanger worden natuurlijk!!
Groetjes Roos

Hoi veerle.

Ik zou niet extreem gaan lijnen als ik jou was.
Ik ben ook iets te zwaar en ga naar een dietiste.
Gewoon de snoep,chips en (helaas) chocolade laten staan,lekkere salade`s en een stukje (mager)vlees eten 2 kleine aardappeltjes (gekookt) en flink bewegen,
eigenlijk een half uur per dag.
Dat scheelt enorm veel,misschien niet in 1 week maar hoe sneller het eraf gaat hoe sneller het er weer aan zit.
Veel succes met zwangeren en gezonder eten.

Liefs Mikkie

Dank jullie wel voor alle reacties.
Ik ben in twee stappen (in twee jaar tijd, 2003-2005) 15 kilo kwijt geraakt (met behulp van een dietiste. Ik deed 1000kcal.dieet en acupunctuur), maar daar is stiekem door gewoon te lange tijd veel te veel snoepen, dus weer ongeveer 8 kilo van bij geslopen. Ja en dat is zonde he.
Ik wil in elk geval voorkomen dat het nog meer wordt en het liefste er dus nog meer af. Want als  zwanger worden zou lukken, dan komt er toch al het nodige bij.
Ik ga nu dan toch die 1500 kcal (als minimum) aanhouden en daarnaast gewoon regelmatig bewegen. Moet kunnen.
Groetjes V.

Hoi , overgewicht is nooit goed maar of je er werkelijkniet door kan zwanger worden lijkt me wat ver gezocht. ik heb zelf heel wat meer overgewicht dan 8 kilo en heb ook 2 gezonde dochters zonder problemen op de wereld gezet ik was de 1 keer na 6 mnd en de tweede keer na 1 maand zwanger..... dus doe er mee wat je zelf wilt!!!!

sucses

Terug
Bovenaan