wat te doen met 8 jarige pre-puber

Ik heb een dochter van 8 jaar bijna 9, en ze lijkt zich wel te gedragen als een puber.
Grote brutale mond, ongelooflijk eigenwijs. Op school is ze werkelijk een engeltje maar wel een meisje wat graag vriendjes en vriendinnetjes naar haar eigen hand zet. Ik heb nog een dochter van bijna 13 en zij woont niet thuis vanwegen een licht verstandelijke handicap. Dus krijgt onze jongste dochter alle aandacht. Haar zus komt 1 x in de 2 weken een weekend thuis. Ik heb alles al geprobeerd, om haar grote mond te temperen.
Op gevoel praten, aangegeven dat het mama heel veel verdriet doet dat ze zo'n grote mond geeft. Dit heeft even gewerkt. Maar we zijn weer terug bij af. Heeft iemand nog een tip????
 
Hallo, ik herken in jouw verhaal het verhaal van een kennis. Haar dochter was net 9 toen bij haar de echte puberproblemen begonnen. Al gauw was er ook borstontwikkeling en schaamhaar. Bij twijfel of het bij jouw dochter ook hormonaal zou kunnen zijn, zou ik direct naar de dokter gaan met de jonge dame. En anders...tja...consequent zijn, belonen/straffen.  Succes!
 
Terug
Bovenaan