Wat te doen met kleertjes?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb al veel kleertjes (50 en 56) naar een 2de hands winkel gebracht en naar een goed doel (behalve 1e pakje en een paar speciale pakjes/jurkjes). Maar nu ben ik de maatjes 62 aan het opruimen (Feline is 61.5 cm, maar mollig dus dat staat heel raar van die strakke truitjes hahaha) en twijfel ik wat ik er mee zal doen. Ik heb zelf geen ruimte om het op te slaan (schoonmoeder lief aankijken...), maar ik vind het zo zonde om alles weg te gooien? We willen wel een tweede kindje, maar als dat een jongetje zou zijn heb ik weer niks aan alles dat ik heb bewaard?

wat doen jullie met de kleertjes?

groetjes Mariska

hoi mariska

ik heb onderin lianne's kast 2 curverboxen staan en alles wat ze niet meer past gaat meteen daarin. Alles wat verwassen/niet mooi meer is gaat gelijk de prullenbak in.
Ik zou het toch echt bewaren,zonde om alles weg te doen. En als de 2e wel een meisje is baal je vast als je alles weg hebt gedaan! En als het een jongen is kun je dan alles toch nog weg geven.

Groetjes Marjolein(mv Lianne 13-05)

Ik vraag me dit dus ook af...de kast raakt onderhand vol namelijk. Voor een 2e kind vind ik het vast leuk om weer wat nieuws te kopen en een paar bijzondere dingetjes bewaar ik wel. Maargoed heb het dus nog niet opgeruimd omdat iedereen zegt daar krijg je spijt van want het heeft emotionele waarde. Hoe zit dit bij jullie?

x ing

Hoi,

van onze eerste zoon heb ik de mooie kleertjes bewaard, want misschien kon ik ze nog gebruiken voor de 2e.
Onze 2e is ook een jongetje en slechts anderhalve maand eerder geboren. Ik heb veel aan de mooie kleertjes die ik heb bewaard.
Daarnaast groeit Cas als kool (maat 62 zit over het algemeen al te strak).
Van maat 50 had ik een paar pakjes nieuw gekocht. Die heeft Cas helemaal niet aangehad. Dus die heb ik via Marktplaats verpatst.
De kleertjes die hij nou niet meer aandoet ga ik naar de 2e hands winkel brengen. Hij heeft het allemaal amper aangehad.

groetjes,
Stanneke

Hoi,
Mijn dochter is nu 2,5 en ik had al haar kleertjes bewaard, en toen ik zwanger was en alles aan het uitzoeken dacht ik wow en oh ja en oh wat leuk...maar...nu is mijn 2de dochter geboren en ik heb maar 2 x iets aangedaan wat ik bij de oudste heb gebruikt...wel rompers en sokken veelvuldig,maar dit is mijn ervaring

Hoi,
als je het niet wilt bewaren dan zou ik het gewoon op Marktplaats zetten dan kun je anderen weer blij maken. Ik heb zelf ook al een paar keer op deze maniet kleertjes ge- en verkocht.
Groetjes van Sonja

Hoi,

de kleertjes die de moeite waard waren heb ik bewaard. Sommige pakjes heeft onze oudste aangehad, onze middelste, hun neefje en nu dus de baby.

Groetjes van marloes

o ja, ik heb ook wel eens wat naar een tweedehandswikeltje gebracht.

Hoi,
Lieve is ons derde kindje, ze heeft een zus van bijna 8, en een broertje van 4,5 jaar.
Ik had alles van beide kids bewaard.
Kleren van zoontje zijn inmiddels naar mijn zus gegaan, die heeft nl een zoontje van anderhalf inmiddels.
Kleren van onze dochter heb ik nog bewaard en uitgezocht, en qua seizoen klopt het aardig gelukkig.
Echter merk ik ook dat veel kleren die ik nog had liggen niet meer zo leuk zijn als je ze eenmaal weer pakt, en het is inderdaad ook veel te leuk om nieuwe dingen te kopen.
Vind ook niet omdat Lieve een derde kindje is, ze alle afdankertjes aan moet.
Dus als ik iets heb liggen dat goed is krijgt ze het aan, maar de rest gaat weg.
Zou ook gewoon de mooie dingen bewaren, of dingen die heel leuk stonden.
Doe nu na Lieve alles weg...We zijn klaar met drie kids.
Heb collega die nog jong is en onverwacht zwanger is geraakt, dus kan het haar misschien cadeau doen?
Groet R

Terug
Bovenaan