wat te doen met voeding bij eerste tandjes?

hallo dames,
sinds vanmorgen heeft demi haar eerste 2 tandjes!! ze is pas 4.5 maanden dus erg vlot.
nou is dit mijn vraag: ze drinkt al een aantal weken niet meer alle flessen leeg.ze krijgt er 5 van 200 ml maar ze drinkt meestal maar 140/150. zou dit te maken hebben  met het door komen van de tandjes of is ze toe aan 4 flessen?
ook las ik dat als de eerste tandjes door zijn je dan de laatste fles moet weglaten, dit staat in het boekje van het c.b. of zou dit nog te vroeg zijn?
graag tips en reacties!!

groetjes martine
(demi is 4.5 maanden)

Hoi Martine,

Bij het doorkomen van de tandjes moet je beginnen met tandjes poetsen. Je kunt de tandjes het beste poetsen na de laatste voeding. 1x per dag is voldoende tot ze 2 jaar oud zijn.

Je kindje geeft vanzelf aan als de laatste fles niet meer nodig is. Of ze weigert die fles, of ze hoeft de ochtend fles niet, of ze moppert heel erg als je haar wakker maakt voor de laatste fles. Als je dit merkt is het tijd om de fles weg te laten. Meestal gebeurt dat zo rond de 5 maanden.

Je kindje maakt in het eerste levensjaar 8 mentale sprongetjes door. 1 van de kenmerken van zo'n sprongetje is dat het kindje minder zin in eten heeft. Misschien zit ze dus in zo'n sprongetje. Ik weet niet meer precies met welke weken ze zo'n sprongetje doormaken.

Groetjes,
mv Tijs

Als ze steeds wat laat staan, bij elke fles. krijgt ze een voeding te veel. Met 4 maanden krijgen ze vaak 4 voedingen. Dus, je zou het heel goed kunnen proberen.
Eventueel, als er geen allergien enzo voorkomen bij jullie en in de familie, en je kind dat ook niet is, zou je al met een klein beetje bijvoeden kunnen gaan beginnen. Ze eten toch de eerste weken maar een paar hapjes.

ik ga toch maar eens proberen om 4 flessen te geven, ze laat iedere keer zoveel staan. maar ik dacht misschien komt het door de tandjes en gaat het vanzelf weer beter....
bijvoeden doe ik nog niet, ik wacht tot ze ong.6 maanden is i.v.m. allergieen en omdat het beter is voor de darmen om te  wachten. en moet ik echt nu al poetsen?

groetjes martine

door de tandjes kan het ook hoor.... Mijn dochter had met krap 4 maand al 2 tanden en ging ook slecht eten/drinken daardoor.
soms hielp afgekoelde voeding... maar niet altijd.
komt wel weer goed!

groetjes Debby

ow ja... en nu idd al beginnen met poetsen. Het glazuur is vrij zacht.
En jong gedaan is oud geleerd... als je uk het niet met een tandenborstel wilt, kan je het ook op een gaasje om je vinger heen doen.

poetse!!

ik ben sinds gister begonnen met 4 flessen en 12 uur slaap en dat gaat heel goed. ze drinkt weer alle flessen leeg en slaapt ook nog eens 12 uur!! wat een geweldig kind he!!
ik heb een setje gekocht voor het poetsen van de tandjes....jeetje, zo gaat het wel heel snel:)
ik had het ff an het cb gevraagd over die flessen en die zeiden dat ze er waarschijnlijk aan toe was en dat het niet door de tandjes kwam.
ik heb gelukkig een heel fijn bureau!
dank jullie wel voor de tips en adviezen.

groetjes martine

Terug
Bovenaan