Wat te doen, mijn vrouw wil al bijna 2 jaar geen sex meer.

<p>Hallo. Ik zie alleen maar dames op dit forum maar hoop dat ik als man ook mijn verhaal en vraag kwijt kan. Ik ben een vader van twee kinderen. Mijn vrouw en ik hebben een lange zware weg achter de rug om hier te komen (ouders worden/zijn van twee kids), lees medisch traject, IUI, IVF, hormonen, miskramen etc. Uiteindelijk is het gelukt en zijn we erg blij dat we hebben volghouden. Vooral voor mijn vrouw was het zwaar, zowel geestelijk als lichamelijk. Ik vond het geestelijk heel zwaar maar zorgde dat zij daar geen last van had. Ik was er altijd voor haar en probeerde steeds optimistisch te blijven. Ons sexleven stond door dit traject al enkele jaren op een laag pitje. Begrijpelijk ook. In 2016 raakte mijn vrouw zwanger, en het bleef goed gaan. Wij waren superblij. Toen mijn vrouw de baby begon te voelen was haar libido verdwenen. Ook dat was voor mij begrijpelijk. 4 a 5 maanden na de geboorte van ons kind hadden we de draad weer voorzichtig opgepakt, maar het stond nog steeds op een laag pitje. Ik denk dat ons gemiddelde op 1 keer per 6 weken stond. In 2018 werden we zwanger van ons tweede kind. Na 3 maanden was het libido van mijn vrouw weer weg. Weer heel begrijpelijk. Begin 2019 was ons tweede kind geboren. Lang verhaal kort: In het voorjaar van 2018 hebben wij voor het laatst seks gehad en we hebben het sinds de geboorte van ons 2e kind niet meer opgepakt. Bijna 2 jaar geen seks meer. Ik heb dit al weet ik hoe vaak bespreekbaar geprobeerd te maken met mijn vrouw, maar ze vindt dat ik niet moet zeuren. Ze zegt “het draait bij jou alleen maar om seks” terwijl dat echt niet zo is. Er gaan weken voorbij waarbij ik er niet over begin. Ook ben ik altijd heel lief en zorgzaam naar haar toe. Ik verwacht dat zij die behoefte toch ook moet krijgen op een gegeven moment, maar dat gebeurd steeds niet. Als ik het weer bespreekbaar wil maken krijg ik vaak te horen dat ze er niet over wil praten. Ze is zelf een keer heel boos geworden en zei toen “dan ga je toch naar de hoeren!”.. Ik hou heel veel van mijn vrouw en wil haar niet kwijt. We hebben het heel leuk samen maar lijken nu wel heel veel op huisgenoten en goeie vrienden. Dat speciale wat het een relatie maakt ontbreekt dus al veel te lang. Ook had ik voorgesteld op naar een relatie therapeut te gaan maar dat vond ze maar onzin. Het komt er op neer dat ze liever op Instagram of op Netflix zit dan dat ze eens tegen mij aan komt liggen of een knuffel geeft. Ik heb het idee dat ze mij niet meer aantrekkelijk vindt, ook al zegt ze dat ze mij nog steeds heel leuk vindt. Ik ben ook best wel fit dus ik begrijp het niet. Wat moet ik doen?? Ik ben nog te “jong” en gezond en zie het niet zo zitten om de rest van mijn leven seksloos door te brengen. Ik vind seks een van de pijlers van een relatie. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? En hoe heb je dit kunnen doorbreken? Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Groeten van een wanhopige echtgenoot    </p>

Hoi wanhopige echtgenoot,
Uit mijn eigen ervaring, ik ben moeder sinds 9 maanden. En ik denk dat je het op 2 handen kan tellen hoevaak wij het sinds de geboorte gedaan hebben. Voor ons doen erg weinig. Maar bij mij heeft het met pijn te maken, niet kunnen genieten. En ook constant bezig met de kleine. Maar als ik het zo lees help je flink mee. 
Je hebt het al vaker proberen te bespreken wat niet door komt. Misschien een idee om het op te schrijven zodat ze het kan lezen wanneer ze wilt. Schrijf je gevoel op, zoals je hier doet. En hoe lang is het gelden dat jullir iets met zijn 2e hebben gedaan? Misschien ook wel goed om lekker een weekendje voor jullie 2 te hebben.

Hallo,
Hier een mama van een zoontje van 14 maanden en inmiddels 31 weken zwanger van een 2e zoontje. Allereerst wil ik zeggen dat je klinkt al een topvent! Je helpt haar mee waar mogelijk, bent lief en houdt ontzettend veel van je kinderen en je vrouw!
Mijn ervaring is heel anders, mijn libido gaat tijdens de zwangerschap juist omhoog. En door mijn partner bezig te zien met mijn zoontje krijg ik steeds meer vlinders in mijn buik en kon niet wachten na de bevalling om seks te hebben! Wel was dit iets minder door de slapeloze nachten en vermoeidheid, maar zodra hij wat beter ging slapen vonden we ons 'normale ritme' terug. Normaal is sowieso wekelijks, maar vaak 2-3 keer per week.
Ik vind het lastig om je hierin tips te geven. Wat bij mij zou werken is letterlijk je gevoelens naar mij uit te spreken en mij te confronteren met het feit dat ik alleen maar op instagram of netflix zit! Plan een date in voor jullie 2. Of een romantische avond zonder kinderen (kinderen bij opa en oma laten slapen). En dan romantisch eten, drankje erbij, massage of samen in bad/douche of een romantisch spelletje (te vinden op bol.com bv). Laat je fantasie spelen! 
Succes!

Je klinkt als een top partner. En ik vind het dapper dat je dit durft te delen. Kan me je gevoel goed voorstellen. Probeer je haar ook wel eens te verleiden/op te winden zonder dat je daar eerst nog over praat...? of weet je waarom ze het niet zelf wil momenteel? 

Hi
Ik moet eerlijk zeggen dat dit super herkenbaar is voor mij. Ook mijn libido is na het krijgen van 2 kids een stuk lager... deels door vermoeidheid, maar ook deels door veranderd lichaam denk ik. Ik voel me alleen te schuldig naar mijn vriend toe als ik helemaal geen sex meer met hem heb. Daarom doen we het nog wel eens in de maand ongeveer. Mijn motto is eigenlijk: gewoon doen! Als je eenmaal beging en bezig bent vind ik het wel fijn en krijg ik er wel zin in. Daarom ook goede tip in reactie hierboven.. probeer haar te verleiden zonder erover te beginnen. En andere tip: vraag of je alleen haar mag verwennen zonder dat jullie erna “de daad” doen... dan voelt ze misschien minder druk en kan ze meer genieten. En geloof me als je dan eenmaal bezig bent, moet ze echt wel zin in je krijgen! 
heel veel succes! 

Terug
Bovenaan