<p>Hallo. Ik zie alleen maar dames op dit forum maar hoop dat ik als man ook mijn verhaal en vraag kwijt kan. Ik ben een vader van twee kinderen. Mijn vrouw en ik hebben een lange zware weg achter de rug om hier te komen (ouders worden/zijn van twee kids), lees medisch traject, IUI, IVF, hormonen, miskramen etc. Uiteindelijk is het gelukt en zijn we erg blij dat we hebben volghouden. Vooral voor mijn vrouw was het zwaar, zowel geestelijk als lichamelijk. Ik vond het geestelijk heel zwaar maar zorgde dat zij daar geen last van had. Ik was er altijd voor haar en probeerde steeds optimistisch te blijven. Ons sexleven stond door dit traject al enkele jaren op een laag pitje. Begrijpelijk ook. In 2016 raakte mijn vrouw zwanger, en het bleef goed gaan. Wij waren superblij. Toen mijn vrouw de baby begon te voelen was haar libido verdwenen. Ook dat was voor mij begrijpelijk. 4 a 5 maanden na de geboorte van ons kind hadden we de draad weer voorzichtig opgepakt, maar het stond nog steeds op een laag pitje. Ik denk dat ons gemiddelde op 1 keer per 6 weken stond. In 2018 werden we zwanger van ons tweede kind. Na 3 maanden was het libido van mijn vrouw weer weg. Weer heel begrijpelijk. Begin 2019 was ons tweede kind geboren. Lang verhaal kort: In het voorjaar van 2018 hebben wij voor het laatst seks gehad en we hebben het sinds de geboorte van ons 2e kind niet meer opgepakt. Bijna 2 jaar geen seks meer. Ik heb dit al weet ik hoe vaak bespreekbaar geprobeerd te maken met mijn vrouw, maar ze vindt dat ik niet moet zeuren. Ze zegt “het draait bij jou alleen maar om seks” terwijl dat echt niet zo is. Er gaan weken voorbij waarbij ik er niet over begin. Ook ben ik altijd heel lief en zorgzaam naar haar toe. Ik verwacht dat zij die behoefte toch ook moet krijgen op een gegeven moment, maar dat gebeurd steeds niet. Als ik het weer bespreekbaar wil maken krijg ik vaak te horen dat ze er niet over wil praten. Ze is zelf een keer heel boos geworden en zei toen “dan ga je toch naar de hoeren!”.. Ik hou heel veel van mijn vrouw en wil haar niet kwijt. We hebben het heel leuk samen maar lijken nu wel heel veel op huisgenoten en goeie vrienden. Dat speciale wat het een relatie maakt ontbreekt dus al veel te lang. Ook had ik voorgesteld op naar een relatie therapeut te gaan maar dat vond ze maar onzin. Het komt er op neer dat ze liever op Instagram of op Netflix zit dan dat ze eens tegen mij aan komt liggen of een knuffel geeft. Ik heb het idee dat ze mij niet meer aantrekkelijk vindt, ook al zegt ze dat ze mij nog steeds heel leuk vindt. Ik ben ook best wel fit dus ik begrijp het niet. Wat moet ik doen?? Ik ben nog te “jong” en gezond en zie het niet zo zitten om de rest van mijn leven seksloos door te brengen. Ik vind seks een van de pijlers van een relatie. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? En hoe heb je dit kunnen doorbreken? Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Groeten van een wanhopige echtgenoot </p>