Wat te doen?/Osteopaat Omg Utrecht?

<p>Hoi, </p><p>mijn zoontje is op 25 januari geboren met 35+3 weken dmv een keizersnede. Ik merk dat hij heel veel last heeft van zijn spijsvertering. Heeft zich inmiddels een navelbreuk geperst. </p><p>Niet alleen vlak na de fles maar eigenlijk ook in de uren erna merk ik dat hij heel veel perst en krampen heeft. In zijn slaap kreunt en gromt hij heel hard en ligt te kronkelen. Hij loopt rood aan terwijl hij perst. Hij krijgt flesvoeding (Hero standaard 1) (7x 110ml). Hij laat ook erg veel scheetjes. Ontlasting is niet hard.</p><p>drinkt wel altijd de fles leeg</p><p>is er iemand die hierin iets herkent of tips heeft? </p><p>is dit iets waar een osteopaat bij zou kunnen helpen? Zoja weet je er een in de omgeving Utrecht? Zo nee, waar kan ik het beste aankloppen? </p><p>Weet echt niet zo goed neer wat te doen.. CB en kinderfysio doen het zo’n beetje af als normale krampen, maar ik denk dat er meer achter zit. </p><p> </p><p>Gr</p>
 
Mijn dochter is ook via een keizersnede geboren, in het begin heeft ze ontzettend veel last van krampjes gehad. Uren aan 1 stuk huilde ze, ze krulde zich dan ook helemaal op, ontroostbaar was ze.
inmiddels ben ik 2 keer bij de osteopaat geweest en dat heeft echt geholpen.
Van het CB moest ik overstappen naar nutrilon omneo, speciale voeding voor krampjes, maar dat hielp naar mijn idee echt niks, daar zijn we daarom ook weer mee gestopt.
Daarnaast ben ik begonnen met orthica, orthifor start. Ze krijgt dit door iedere fles, het is een probiotica. Omdat keizersnede kinderen natuurlijk niet een start hebben gemaakt met de darmflora van moeder. 
Ik geen geen osteopaat in Utrecht, maar ik zou op zoek gaan naar iemand met veel ervaring met baby’s. 
 
Een osteopaat zou hierbij mogelijk kunnen helpen, je zoontje een keer laten nakijken kan geen kwaad? Wij hebben goede ervaringen met Barbara van Loon, een hele fijne osteopaat en heel prettig met jonge babytjes. Ze werkt in De Meern en Zeist.
 
[quote quote=10180768]Een osteopaat zou hierbij mogelijk kunnen helpen, je zoontje een keer laten nakijken kan geen kwaad? Wij hebben goede ervaringen met Barbara van Loon, een hele fijne osteopaat en heel prettig met jonge babytjes. Ze werkt in De Meern en Zeist.[/quote]
Bedankt! Ik woon in De Meern, dus ga zeker eens informeren
 
Mijn zoontje is op 31 januari met een keizersnede geboren. Hij had in het begin ook veel last van zijn darmpjes en we zijn ook 2x bij een osteopaat geweest. Op haar advies zijn we toen gestart met probiotica en dat helpt bij ons heel goed. Wij gebruiken solgar 40+. Daarnaast helpt de osteopaat hem ook met plekken in zijn lichaam die vastzitten en voor ongemak zorgen. Heel fijn! En ik zou inderdaad een osteopaat zoeken die veel ervaring met baby’s heeft. Wij gebruiken al vanaf het begin Nutrilon ProSyneo. Die adviseerde onze verloskundige voor keizersnee kindjes. Daar zit al wat probiotica in en die eiwitten zijn deels ‘geknipt’ wat dan de kans op darmklachten verlaagt. Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat! 
 
Terug
Bovenaan