wat te doen tegen buikkrampen en pijn bij poepen?

Hoi mama's.

wij gebruiken nutilon standaard voor onze dochter.
nu heeft ze al bijna een week erge buikkrampen en als ze moet poepen duwt ze het er niet uit maar hou ze het in. nu hebben we al een aantal dingen geprobeerd zoals, water tussen voeding door geven, vaseline bij der billen maar overdag gaat het redelijk maar nu huilt ze de hele nacht van de pijn.

afgelopen nacht ben ik en paps hele nacht op geweest hebben jullie nog tips?
 
Voor buikkrampjes kun je verschillende dingen proberen. Cinababy van VSM, Infacol of ABC Dophilus (probiotisch poedertje). Wij gebruiken het laatste omdat we hier hele goede ervaringen mee hebben. Wat je ook kunt doen, is een thermometer gebruiken. Als je deze in de billetjes steekt, hebben kindjes automatisch de neiging om deze naar buiten te duwen. De kans is dan groot dat er poep meekomt. Ook door met een billendoekje over de anus heen te wrijven, kun je het stimuleren. De ha gaf als tip om een druppeltje olie in de fles te doen. Dit heb ik zelf niet geprobeerd, maar hij zei dat het echt geen kwaad kan. Hopelijk zit de gouden tip voor jullie erbij. Heel veel succes ermee en hopelijk wordt het snel minder!
 
Hier een novembermama. Ons zoontje heeft ook veel last van kramp gehad. Bij ons werkte de infacol best goed. Het ging er niet helemaal van over helaas.
Zacht wrijven/masseren van de buik, zij en rug zorgde er voor dat hij kon ontspannen. Juist door ontspannen lukt het poepen en laten van scheetjes beter.
Een badje werkt ook ontspannend.
Het druppeltje olie hebben wij ook als tip gekregen, maar ik heb het nooit geprobeerd.
Je zou ook tijdelijk nutrilon h.a. Kunnen gebruiken, die is lichter verteerbaar.

Succes,
Gr banka
 
hoi,
Wij gebruiken ook infacol en dat heeft de krampjes flink verminderd.
Als je kv geeft kun je behalven verschillende voedingen ook verschillende flessen proberen. Hoe minder lucht ze tijdens de voeding binnen krijgen, des te minder last ze hebben. Helaas horen krampjes er de eerste drie maanden bij. Het ene kind heeft er meer last van dan het andere kind. Het is heel vervelend, maar na ongeveer 3 maanden gaat het echt over!
Wat bij ons trouwens ook helpt is als ik Vigo met zijn buikje op mijn buik neem, dekentje er over heen voor de warmte en dan gaan de krampjes meestal ook snel over.
Heel veel succes ermee!
Liefs,
Mar
 
olie hebben we inderdaad gedaan maar had geen werking, termometer doen we nu vaak, en we hebben water tussen haar voedingen geprobeerd

morgen maar infacol halen
 
Te vaak de thermometer gebruiken is ook niet goed.
Ik heb alles geprobeerd en eigenlijk helpt er weinig tegen krampjes, ja, tijd en dan gaat het echt over.
Het schijnt dat een kindje niet zo goed weet hoe hij/zij moet poepen en het zenuwstelsel is nog niet helemaal klaar.

Ik heb wel het idee dat het minder is als Maud gepoept heeft, helaas gebeurt dat maar 1 x per 3 dagen, de overige dagen is ze de hele dag aan het persen en s avonds heeft zij gelukkig alleen maar krampjes, maar wel zo erg dat ze schreeuwt als een kleine speenvarkentje, heel zielig..
 
Jake heeft alleen toen hij 6 dagen oud was echt last van krampen gehad. Wij hebben dan speciale fles van Avent en die helpt ook best wel goed. Onze Jake poept dan ook elke dag zo weet ik ook dat hij weinig last heeft van de darmpjes.
 
Terug
Bovenaan