Wat te doen tegen de pijn..

Ook mijn kleintje wordt 'groot'. Gisteren hebben we ontdekt dat ook bij hem zijn eerste tandje doorkomt (hij is pas 14 weken). Gelukkig weet ik nu waarom hij slecht eet, huilerig is en soms zelfs schreeuwt van de pijn, maar wat kan ik doen om zijn pijntjes te verzachten? Ik heb een bijtring gekocht, maar hij snapt nog niet dat als hij dit in zijn handje heeft dit dan ook zijn mond kan stoppen.. Mag je voor dit kwaaltje een zetpilletje geven of hebben jullie nog andere tips?

Gr Claudia

hoi,

Je kunt een product kopen bij de drogist (kruidvat oa). Ik ben de naam even kwijt. Het bevat een lage dosis lidocaine en werkt zo dus een beetje verdovend. Het is speciaal voor baby's die tandjes krijgen. Geen idee hoe effectief het daarvoor is. Mijn broer gebruikt het tegen aften in zijn mond en dat werkt goed :)
Kost 4 of 5 euro.
groeten ELke

De druppels die mijn voorgangster waarschijnlijk bedoelt, heten Dentinox druppels. Je kunt het rechtstreeks op de gevoelige plekjes smeren, door de druppels eerst op je vinger te doen en dan dus met je vinger over het tandvlees te gaan.

Verder heb je ook nog Chamodent van VSM. Dat zijn druppels die je gewoon in het mondje kunt druppelen. Ik heb de ervaring dat die ook goed werken. Alhoewel ik vind dat Dentinox wat beter werkt.

Succes er mee.

Groetjes Fonske.

Het gebruik van Dentinox wordt afgeraden, zelfs door tandartsen. Ik denk dat je via google hier wel iets over kan vinden. Er wordt gezegd dat het suikervrij is, maar er zitten wel suikervervangers in als xylitol en sorbitol e.d.
Deze link beschrijft iets over de mogelijke oplossingen bij pijn wegens doorkomende tandjes. In het geneesmiddelen boek (farmacotherapeutisch kompas) voor artsen wordt aangeraden dit middel niet voor te schrijven.

Tegen de pijn hielp bij ons Chamodent van VSM. Anders kan je ook de lichtste dosering paracetamol via zetpil geven als het echt "te gek" wordt. Verder een koude bijtring ter verlichting gebruiken.

Sterkte!

Terug
Bovenaan