Wat te doen tegen enorme bandenpijn

Hoi Meiden

Ik heb geen idee of er wat te doen is tegen banden pijn, maar ik denk vraag het toch maar even. Ik heb sinds vorige week donderdag zo'n enorme last van mijn onderbuik(vooral aan het einde van de dag) Het trekt helemaal door naar m'n rug en kan daardoor soms maar moeilijk lopen. Ik zie wel dat m'n buik enorm aan het groeien is in een week, dus ik denk vooral daardoor. Kan ik iets doen om het te verminderen. Doe al zo rustig mogelijk aan en probeer bijna niet te tillen(werk met kleine kinderen), want moet nog wel 2 dagen werken. Kan aan het eind van de dag soms wel door de grond gaan.

Hoop dat iemand mij kan helpen????

Liefs Marian

hoi marian

bandenpijn kan echt vreselijk zijn en het is echt het beste zo min mogenlijk te doen wat bij mijn heeft geholpen is een band voor je bekken te dragen als je deze goed omdoet ondersteunt hij je buik waardoor je het gewichtverlaaptst en het minder in je banden hangt ik heb hem 16 weken gebruikt en was bijna klachten vrij
je kunt hem kopen bij de thuiszorgwinkels en de babyzaken zoals prenatal
je kunt ook ff info bij je vk/gyn vragen hebben misschien ook nog tips

succes liefs angela

Hallo marian,

Ken het verschijnsel, heb namelijk last van hetzelfde.
Wist alleen niet dat het bandenpijn was, de verloskundige vertelde me dat.
Zij zei ook dat het kon helpen als je zo nu en dan even op je zij ging liggen, zodat je banden even kunnen ontspannen. En op je zij omdat dat een prettige houding is voor je baby.
Mijn buurvrouw die ook zwanger is heeft extreem last van bandenpijn en ligt dan zelfs op de grond, zij probeert dan haar buik zo groot mogelijk te maken en dit helpt haar.
Hoop dat je er iets mee kunt.

Groetjes jmak

Hoi,

Ik heb daar ook best last van. Nog niet heel erg, maar ik ben secretaresse en zit veel. Als ik opsta ben ik helemaal stijf en mijn onderbuik trekt dan en doet pijn. Na een paar meter lopen gaat het enigszins.

Ik ben begonnen met mensendieck therapie en krijg oefeningen mee naar huis. Wat helpt is je armen boven je hoofd houden en goed diep inademen. Dit een paar keer herhalen. Wat ook goed is is voorover over de eettafel hangen en gewoon even zo blijven staan. Laat je buik maar hangen. Dit ontspant ook de rug.

En inderdaad een band om je middel dragen ontlast de zwaarte van je buik.

Veel succes

Liefs
Nicole

Hoi Marian,

Ik had een paar weken geleden ook erg last van mijn buik. Kreeg ook vaak harde buiken en zo.
Later bleek ik een blaasontsteking te hebben. Daar kun je ook veel buikpijn van krijgen.
Misschien is het verstandig om dat even te laten checken bij je huisarts. Is zo gebeurd en het voorkomt een hoop ellende.

En mijn gynaecoloog heeft gezegd dat als ik last krijg van mijn buik, ik het echt rustiger aan moet doen. Het is een teken van je lichaam dat het allemaal te zwaar wordt.

Heel veel succes.

Groetjes,
Maike

Hoi Maike

Ik heb rond de 12 weken ook al erg veel last van gespannen buiken gehad en ook daarna laten testen voor blaasontsteking. Gelukkig verder niet, maar heb dus helaas snel last van gespannnen en sinds van de week toch echt wel harde buik naar mijn idee. Nu dus toch maar weer rustig aan doen. Maar hoe rustig ik soms ook doe, het lijkt niet altijd te helpen. Ik zal eens zo'n band gaan kopen, hopen dat het helpt. Bedankt voor de tips allemaal!!!

Liefs Marian

jmak,jij zegt dat op je zij liggen een prettige houding is voor mijn baby. Maar helaas denkt mijn baby daar anders over. Telkens als ik op mijn zij ga liggen gaat hij hard schoppen en dat is zo'n vervelend gevoel dat ik maar snel weer op mijn rug ga liggen. Volgens mijn vk vind de baby het dan geen prettige houding en moet ik er daarom maar van afzien. Maar ik zou liever op mijn zij willen slapen, heb inmiddels elke morgen pijn in mijn onderrug van het op mijn rug slapen.

ik heb zelf ook behoorlijke problemen met men bekken ( instabiliteit) en ik ben er mee naar de huisarts gegaan die heeft me weer doorgestuurd naar de fysiotherapie
ik loop zelf ook te denken aan een bekken band en heb ook al geinformeerd bij prenatal
die hebben me het advies gegeven om het eerst met de gyn of verloskundige erover te hebben want een bekkenband kan ook verkeerd uitpakken en daarbij als je een verwijsbriefje hebt kan het ook nog zijn dat je de band weer vergoed krijgt
ik moet dinsdag weer naar de fysio en wil het er wel even met haar over hebben
maar het enige advies wat ik je wel kan geven is neem contact op met je huisarts.die kunnen je wel het beste verder helpen !!
groetjessss

Terug
Bovenaan