Wat te doen tegen hooikoorts???

Hallo dames.

Ik heb altijd al ontzettende last gehad van hooikoorts en van allergie van katten, maar had daar altijd de perfecte pillen voor.
Alleen nu ik zwanger ben mag ik die pillen dus niet hebben.
Ben al bij de huisarts geweest maar er is echt geen medicijn wat voorgeschreven mag worden bij zwangerschap.
Nu heb ik al wat homeopatische middelen geprobeerd, zoals pollinosan van Dr. Vogel en allerlei neussprays van de apotheek maar niets helpt!
Ik nies bij het minste of geringste een kwartier achter elkaar en snuit in een week tijd wel 3 familiepakken kleenex vol.
Iemand misschien een tip wat ik nog zou kunnen proberen???

Groetjes Antoinet, 11 weken en 3 dagen

Hoi Antoinette,

ik ben apotheker en ik heb er de boeken even op nageslagen. Er zijn een aantal tabletten die veilig zijn bij de zwangerschap, zoals loratadine (Claritine, Allerfre) of cetirizine (Zyrtec), eventueel clemastine (Tavegyl). Het is echter de vraag of de eerste twee middlen goed zullen helpen omdat je nogal ernstige klachten hebt. Het laatste middel (Tavegyl) zal wel helpen, maar daar kun je suf van worden. Het is wel 100% veilig bij zwangerschap.

Als je liever geen tabletten slikt, zou je nog neusspray en/of oogdruppels met cromoglicinezuur (Prevalin).

Van homeopathie weet ik niks, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Succes met je allergie!
Groetjes, José

Inderdaad een goede vraag,heel herkenbaar heb zelf ook erge last van hooikoorts en dat begint altijd met hoofdpijn en inderdaad ook ik snuit wel een familie pack met kleenex leeg dan.

Succes ermee en hopelijk vind je iets wat wel gebruikt mag worden.

lfs nice (34 weken zwanger,augustus forum)

Hallo,

Die ellendige hooikoorte he?!! Ik weet hoe je je voelt want ik heb er ook zo'n last van. Ik was ook begonnen met pollinosan, maar dat helpt dus niet... Bij mijn vorige zwangerschap heb ik veel rooibosthee gedronken, dat verlicht iets, maar verdwijnen van de hooikoorts gebeurrt er niet mee. Ik slikte Xyzal en dat hielp goed, heb in een hele warme maand gevraagd of ik desnoods een half tabletje mocht slikken, maar dat werd toch afgeraden. Ook in bijsluiters van Claritine en allerfree staat dat er te weinig over bekend is om te zeggen dat het veilig is, maar nu lees ik dat je dit toch kunt slikken. Ik weet echter niet of ik het aandurf. De afgelopen tijd regent het wat vaker en gelukkig worden de klachten bij mij dan minder. Succes in deze periode.

Groetjes,
Pluis

Hallo meiden!

Ik heb ook een huisstofmijtallergie, allergie voor katten en hooikoorts, maar volgens mijn dokter was er nu eigenlijk niks wat ik in mocht nemen?
Ik heb het dus vrij benauwd  ,vooral nu de baby wat groter wordt, en ben wel benieuwd of er iets is wat ik toch mag nemen (liefst neusspray).
Prevalin zou dus wel mogen? En welke homeopatische middelen?
Bedankt en groetjes,

NathalieMS
(29 weken alweer!)

Hallo,

Ik heb ook hooikoorts, en volgens mijn dokter en apotheker mogen dingen als allerfree en clarenthine niet! geloof dat er in de bijsluiter ook staat dat het niet kan.

ik heb natriumcromoglicaat neusspray en oogdruppels van sandoz. Dat werkt redelijk. en daarbij ook nog pollisan...

hee dames.
fijn om te lezen dat ik dus echt niet de enige ben en fijn om wat tips te lezen!
volgens mijn huisarts en mij apotheker is er ook niets wat je mag innemen, er zijn wel medicijnen, maar zoals net al gezegd werd, bij alles is er te weinig over bekend of het wel of niet slecht kan zijn voor je baby.
ik neem die gok liever niet, ben sowieso al geen medicijnenslikker en ik wil absoluut niet het risico lopen dat ik iets neem wat niet goed is voor mijn kindje. homeopatische medicijnen kunnen geen kwaad vertelde mijn huisarts maar ze zijn vaak minder effectief. nu ga ik het maar proberen met kruiden en blijf mn neusspray idd maar gebruiken want dat verlicht toch iets. succes allemaal deze zomer!!!!
groetjes antoinet

Hoi hoi,

Ik heb ook nu erge last van een verstopte neus ivm allergi (gelukkig geen last van mijn ogen), maar wel zo ernstig last van mijn neus dat ik 's nachts bijna niet kan slapen.
Nu heb ik Rinexin tabl voorgeschreven gekregen, maar  die  helpen helaas niet.
Ik heb de arts gebeld en nu mag ik Rhinocort nevel (neusspray) gebruiken, dat is een corticosteroïd maar een nevelspray kun je vlgs de zweedse artsen veilig gebruiken. Omdat deze bijna niet in het bloed worden opgenomen.

Nu is alleen mijn man erg tegen: die vind het maar niets dat ik een corticosteroïd ga gebruiken. Zelf vind ik dit eigenlijk ook wel eng, dus ik denk dat ik het maar niet ga gebruiken.
Ga dan maar gewoon door met zoutspoelingen van mijn neus. Dat is in iedergeval veilig. En hier in zweden op zoek naar iets homeopatisch....

Groetjes R.

Terug
Bovenaan