Wat te doen tegen verkouden baby?!?

Hoihoi,

Daan is nu 6 weken en al een week vreselijk verkouden. Ik  doe 2 keer op een dag in elke neusgat een spraytje zoutoplossing van otrivin. Maar ik heb echt het idee dat dit niet veel helpt. Hij zit echt vreselijk vol en ik probeer ook wel met een pompje wat uit zijn neus te zuigen, maar er komt niets uit. Wat doen jullie tegen je verkouden baby??

groetjes marieke

wat wij dan vaak ook deden is Luuf op de rug en borst smeren. en wat je ook kunt doen is in je badkamer maar je kind gaan staat.   deur en raam dicht houden en dan de douche aan zetten.
Dan krijg je dus stoom in je badkamer waardoor het neusje vrij komt.
Hier moet je wel een tijdje blijven staan met je kindje.

suc6

Wat al een oud middeltje is en bij ons dochtertje lijkt te helpen.
Een ui in kleine stukjes snijden en bij het hoofdeinde zetten.
Het verdampte sap maakt dat het slijm/snot wat dunner wordt.
De kamer gaat er wel, gelukkig tijdelijk, naar stinken maar dat neem ik  maar op de koop toe.
Beterschap voor je kleine.

Hallo

Een aantal dingen zijn al genoemd maar ik heb er ook nog een paar.
* hoofdeind hoger zetten met bv een paar boeken
* Luuf mag, vicks niet hoor
* ik vind persoonlijk de zoutoplossing van de apotheek beter werken en je mag dit vaker doen hoor
* van Zwitsal heb je een eucalyptus badje mag officieel pas met 3 mnd maar ik heb dit voor mijn dochtertje ook gewoon gebruikt vanaf het begin

Succes want het is inderdaad heel zielig als die kleintjes zo verkouden zijn.

gr angelique

Mijn zoon was met 8 wk erg verkouden. Ik heb hem van VSM druppels
gegeven (homeopatisch speciaal voor kinderen), het heet geloof ik
Nysiforce. Het is een 7 daagse kuur en het heeft bij hem erg goed
geholpen. Ook heb je van dezelfde lijn ook Caltrifart (of zo iets) en
dit is meer voor het opbouwen van de weerstand.

Succes ermee.

groetjes van Ietje.

wij hadden ook hetzelfde met zoonlief,was al vanaf zijn geboorte flink verkouden.ben ik het ziekenhuis bevallen en dezelfde dag naar huis gekomen.

Hier nog wat tips die ontzettend goed geholpen hebben,:
een ui snijden en deze in de babykamer zetten,stinkt erg maar werkt echt.
LUUF op het borstje en ruggetje smeren.ikzelf smeerde ook wel eens wat luuf op een doekje en dat in de babykamer leggen.
en ik heb toen van DARO dat fysiologisch zout geprobeerd,dit an geen kwaad bij zulke kleintjes.[zit in een klein knijpflesje en dat deed ik 1 druppel van in het neusje dan is gelijk het slijm van opgelost]er staat namelijk op de andere soorten neusdruppels dat het nog niet geschikt is voor kinderen onder de ......maanden.ik had namelijk ook eerst en spray,bleek achteraf niet te mogen en de DARO werkt erg fijn,is schoon en hygienisch in gebruik.
sterkte ermee!!!

Terug
Bovenaan