Wat te doen tegen vocht vasthouden?

A

Anoniem

Guest
Wie o wie weet wat je kunt doen tegen vocht vasthouden? Het zijn vooral mijn voeten enkels en kuiten.
Bleekselderij vind ik echt heel erg vies. Is er nog iets anders dat ik kan eten?

Voeten omhoog doe ik al. Dus het gaat echt om iets eten of drinken?

groetjes Mariska

Hey Mariska!

Ik denk niet dat je wat kunt eten/drinken om het vocht te laten verdwijnen, ja veel water drinken is wel goed!
Ik heb zelf het cappel tunnel syndroom (of hoe je dat ook schrijft) dat is ook dat je vocht vast houd en heb het vooral in mijn vingers. De vk zei dat het goed is om mijn vingers onder een warm en koude kraan te houden beetje afwisselen zeg maar..
Lekker koud voetenbadje is ook heerlijk tegen dikke enkels enzo..
Bij mij helpt een wandeling tegen dikke voeten!

Succes ermee!

xxx meimams
(nog 2 dagen!)

Hoi Mariska,
Bij mij werkt brandnetelthee heel goed. Elke ochtend drink ik er een mok van en het
helpt echt! Daarom drink ik het ook in de ochtend want anders plas je je midden in de
nacht het laplazerus...
Succes.
Liefs Melanie

Hoi hoi,

als het, zoals nu, erg warm buiten is kan je beter wat verkoeling zoeken. Verder heb ik bij de tuinen vochtbalansherstellende thee gekocht. Dat kan je ook beter niet sávonds drinken. Dat heb ik de eerste keer wel gedaan en ik ben er s'nachts vijf keer uit geweest.

Het enige wat volgens mijn gynaecoloog echt helpt is bevallen. Daar heb je wat aan zeg, zo'n vent.

Groetjes van marloes

Hoi,
Heb net dit zelfde probleem aan mijn vk voorgelegd, en ook zij zegt..Als het even kan de voetjes omhoog!!
Ik had ook gehoord over guldenroede thee, maar ze zei dat dat vies smaakt, en ook maar minimaal helpt..
Gewoon lastig dus en niet heel veel aan te doen, behalve op je zoutinname letten.
Succes, ik weet hoe het is..helaas..
Gr R nu 30+2 weken.

Ik doe nu wisselbadjes en brandetelthee drinken. Het gaat al iets beter. Maar de temperatuur is ook lager, dus dat scheelt denk ook al.

Verder ben ik er binnen 4 weken vanaf, dus nog even volhouden...

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan