Wat te doen tegen waterpokken...?

A

Anoniem

Guest
De titel zegt het al.
Het lijkt er sterk op dat Evi de waterpokken heeft. Allemaal rode vlekjes op haar ruggetje, buik en nek.
Iemand tips?
Liefs Daan

Volgens mij kan je er niet veel tegen doen. Alleen moet je wel zorgen dat de blaasjes zo lang mogelijk heel blijven. De huid eronder kan dan goed herstellen en krijg je geen littekens.

Maar kijk anders even op de volgende site. Deze informatie is geschreven door nederlandse artsen:
http://www.huidinfo.nl/waterpokken.html

Groetjes,
    Jeske

hoi!
Als ze alleen rode vlekjes heeft kan het ook de 6e ziekte zijn. Als het juikt en ze veranderen naar blaasjes in de loop van een paar dagen kan je er  weinig aan doen. Je kan er alleen wat jeuk-verlichtend poeder of vloeistof op doen, te koop bij drogist en apotheek.
Beterschap!
Stephanie

Tja menthol talk poeder of calandulan schijnt tegen de jeuk te helpen. Ook wassen in havermout...........al hielp bij mijn zoon niets toen hij ze had. Hij leek wel een maanlandschap van open wonden/kraters..heel zielig. Succes!

Die havermout zou ik dan wel even in zo'n waszakje voor lingerie doen. Anders ben je weer aan het poetsen om na het bad al die flubbers eraf te krijgen.
Liefs Nelleke

Ikzelf heb het gehad toen ik al 20 was en ik stooide me helemaal in met talkpoeder en dat hielp heel goed tegen de jeuk. Verder niets aan te doen. Maar weet je zeker dat eht waterpokken zijn en geen 6de ziekte ofzo? Want als je de waterpokken krijgt voor je eerste jaar kan je het nog eens krijgen das wel balen!

groetjes Wendy

Bij de apotheek kan je speciaal spul krijgen, werkt beter dan menthol of talkpoeder. Moet alleen wel op recept dus ff bellen met de dokter.

Annemieke

Hubbie heeft op zijn 28e waterpokken gehad en wassen met havermout in een washandje hielp hier geen zier!! Wel hebben de daarop volgende lachbuien tot gevolg gehad dat er ook tijdelijk niet meer werd gekrabt, hahahah!

-X- Marieke

Terug
Bovenaan