wat te doen tijdens verlof ????

Beste allemaal,

Ik heb echt geen idee hoe ik mijn verlof door moet gaan komen. Helaas zal ik 6 weken van te voren moeten stoppen. En ben ik niet echt mobiel meer.
Kleertjes wassen heb ik in een weekeind gedaan...dan nog heel veel weken...

Hebben jullie nog tips ???

-Je kan s'middags lekker even een uurtje slapen, of even lekker chillen op de bank.

-Je kan het huis nog helemaal nalopen, ik heb altijd alle lades nagekeken. De zolder opgeruimt.

-Kerstkaarten schrijven, of de enveloppen van de geboortekaartjes.schrijven.

-lekker koffie leuten bij je moeder en/of vriendinnen, buurtjes.

Hoi Jessica
Ik zelf ben ook niet meer zo heel mobiel en zit al lange tijd thuis.
In het begin zag ik er ook enorm tegenop omdat het nog zo lang zou duren vooral omdat ik me snel eenzaam voelde als ik een hele dag alleen was en dag erna en daarna weer.
Maar ik probeer er nu maar het beste van te maken en vooral veel uit te rusten.
Schijnt belangrijk te wezen dat je goed uitgerust bent voordat de bevalling begint en hoe meer je rust hoe beter je kindje nog groeit. Verder probeer ik als ik de energie heb elke dag wel wat te plannen, bijvoorbeeld visite vragen of op visite gaan, eventjes de stad in, en sowieso elke dag een paar keer een klein rondje wandelen,is ook goed voor de doorbloeding.Als ik alleen ben zet ik vaak de televisie of radio aan omdat ik ook niet gewent ben aan zoveel stilte om me heen. Ik Blijf smorgens vaak wat langer op bed liggen en verder lees ik veel boeken en tijdschriften.Ook doe ik nog kleine klusjes in het huishouden, zo heb ik pas mn keukenkastjes eens opgeruimd en alvast de schoonmaakmiddelen in een kastje bovenin gezet, voor de veiligheid en plek gemaakt voor de babyspulletjes. Ik Begin ook vaak al wat eerder met het voorbereiden van het avondeten zodat alles klaarstaat en als mn mannetje thuiskomt we eerst gezellig wat kunnen drinken en kletsen.
Eerlijk gezegt zag ik er als een berg tegenop toen ik net thuis was en wist dat ik niet meer kon gaan werken , maar nu zie ik er als een berg tegenop dat ik ooit weer moet gaan werken.
Probeer te genieten van je laatste weekjes in rust.

genieten van je rust!!!!
nu kan het nog.

-lekker uitslapen
-vriendinnen op de koffie/thee vragen
-tijdschriftjes lezen
-kaartjes schrijven (geboortekaartjes en kaartjes voor de feestdagen)
-geboortebedankjes zelf maken

Ik weet het wel hoor, en de tijd gaat sneller dan je denkt!

die 6 weken zijn voorbij voor je het weet.
s middags even slapen als je daar behoefte aan hebt.
waarschijnlijk geef je het hele huis nog een goede beurt dat alles helemaal schoon is. en omdat je niet meer zo mobiel bent gebeurt dat alle dagen een beetje.
verder lekker uitrusten en genieten. met een goed boek op de bank.

Pfff gelukkig heb ik daar geen last van!

Wij zitten midden in een verbouwing, krijgen over 2 weken een nieuwe vloer (vloerverwarming en plavuizen) dus moet ook nog tijdelijk mijn huis uit straks... de week erna krijgen we ook nog eens een nieuwe keuken!
Dus bijna alle zorg voor mijn dochtertje komt bij mij, aangezien mijn man bijna dagelijks tot laat voorbereidingen aan het treffen is om de boel op orde te maken voor het feest kan beginnen!

Veel mensen zeggen; waar je zin in hebt voor de bevalling, maar liever ervoor dan net erna, aangezien ik dan twee kindjes heb, hoop borstvoeding te gaan geven etc. ik denk maar zo; rond de kerst is alles netjes!!!

Oja en dan ben ik tussendoor natuurlijk wat extra's aan het doen; kleertjes zijn al gewassen, kinderkamer bijna op orde, sommige kasten weer netjes en vandaag ga ik maar eens aan de badkamer beginnen!

Geen tijd om me te vervelen dus (ben trouwens 9 weken voor uitgerekende datum gestopt met werken ivm rustig aan doen!)

Liefs sabina

Terug
Bovenaan