Wat te doen?

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal,

Vanaf de 14de januari had ik een postieve ovoluatietest. Eerder heb ik gevraagd wanneer ik dan moet testen. 14 dagen na positieve test. Dat zou dan 28 januari.

Nu heb ik dus een early test aangeschaft van ClearBlue. Dus kan ik dinsdag testen.

Vanochtend niet kunnen wachten dus een test gedaan en ja negatief.. het zou ons 1e kindje zijn en ik ben er zo erg mee bezig dat ik dus elke dag tegen me gevoelens in niet wil testen. Alleen vanmorgen kon ik mezelf niet bedwingen.. heb nu dus het idee dat het niet opeens binnen 4 dagen wel postief zou uitpakken! Wa is nu wijsheid? Of moet ik het toch nog even wat gezelliger maken?

Het is nog veeeel te vroeg om een positieve zwangerschapstest in je handen te krijgen. Dus verlies niet de hoop en probeer echt pas te testen op je NOD

Idd gewoon nog veel te vroeg nu. Nu nog gezellig maken heeft ook weinig nut, je ovulatie is al geweest. Gewoon geduldig afwachten en maak jezelf niet gek.... het heeft echt geen nut om elke maand bijna een week te vroeg te testen. OP je nod is vroeg zat, zelfs dan is de test soms nog negatief of licht positief. Ik testte altijd pas 3 dagen NA mn nod écht positief.

Als je jezelf gek wilt maken, zou ik elke maand gaan testen. Mijn tip, doe het niet. Het kost veel geld en zo'n teleurstelling is gewoon erg pijnlijk! Stel je er op in dat het heel normaal is dat t een jaar of langer duurt bij een eerste kindje, dan kan t alleen maar meevallen als het eerder raak is!
En als je toch wilt testen? Doe dat als je overtijd bent, dat is nl het beste symptoom. 
Sterkte meis, geduld hebben is een schone zaak! ? groetjes van een veteraan

14 dagen NA je positieve ovulatietest is 29 januari ;)  Aangezien het nu pas de 23e is, ben je nog zeker 6 dagen te vroeg. Probeer te wachten tot zeker 1 dag voor NOD. Ik weet hoe moeilijk het is.

Ik had 6 dagen van te voren van cb een positieve test. Geen vroege test gedaan maar een gewone. Ik deed eerst 9 dagen van te voren test en die was dus ook negatief

Pfff ik hou t vol tot dinsdag haha dan hoop ik al wat duidelijkheid te hebben.. en zoniet 29ste opnieuw.. jaa vindt het super spannend

Je moet wel beseffen waar je eigenlijk voor test: een zwangerschapstest meet het hormoon HCG, dat pas wordt aangemaakt vanaf de innesteling (gemiddeld 9 dagen na ovulatie). De hoeveelheid hcg loopt langzaam op, en is op den duur op te merken door een test. Een early test reageert bij een lagere waarde dan een gewone test, maar beide hebben wel een bepaalde hoeveelheid hcg nodig. Met andere woorden: jij hebt nu getest op het moment dat je lijf waarschijnlijk nét is begonnen met hcg aanmaken, als je inderdaad zwanger bent. Logisch dus dat je test negatief is!
Hoe lastig ook, ik zou dus echt even wachten, want op deze manier vergooi je echt je geld, én maak je jezelf helemaal gek ?

Terug
Bovenaan